top of page
  • Writer's pictureTop Media

Vai uzņēmumiem ir vērts reklamēties YouTube?


Video formāta reklāmas jau labu laiku kā sastopamas ne tikai TV ekrānos, bet arī mūsu iecienītākajās digitālajās platformās, arī pasaules lielākajā video krātuvē – YouTube. Tomēr par reklāmām šajā platformā uzņēmēju un mārketinga cilvēku vidē joprojām valda pietiekami daudz neziņas un stereotipu. Lai kliedētu šos stereotipus un atbildētu uz visiem svarīgākajiem jautājumiem par reklāmu YouTube platformā, Top Media pārdošanas un mārketinga vadītājs Jānis Polis aicināja uz sarunu savu kolēģi – digitālā mārketinga speciālistu Niku Podosinoviku. Lūk, svarīgākās atziņas no šīs sarunas.


Kas ir YouTube reklāmas?


Protams, reklāmas YouTube nav nekas jauns, jo mēs visi esam ar tām saskārušies, piemēram, klausoties savas iemīļotākās dziesmas vai meklējot mums svarīgu informāciju par kādu produktu. Šādas reklāmas parādās gan pirms video, gan arī tā laikā. Ir reklāmas, ko varam pārtraukt skatīties, nospiežot daudziem zināmo “Skip” pogu, bet ir arī tādas, ko izlaist nevar. Iespējams, vērīgākie YouTube lietotāji ir pamanījuši arī banerus šajā platformā, kas ir normāli, jo YouTube pieder Google, un reklāmas YouTube tiek izvietotas, izmantojot, piemēram, Google Ads platformu. Spēcīgākā YouTube reklāmu priekšrocība ir iespēja parādīt visdažādāko baneru un video reklāmas precīzi atlasītai auditorijai.


Kāda ir YouTube sastopamā auditorija?


Ar YouTube ir saistīti visdažādākie mīti un, iespējams, visizplatītākais no tiem ir, ka šo platformu skatās bērni vai pusaudži, kuri aizraujas, piemēram, ar videospēlēm. Taču dati rāda gluži pretēju informāciju, kas šo mītu saberž putekļos. Proti, ja runājam par auditoriju Latvijā, tad tās lielākā daļa ir vecuma grupā no 25 līdz 55 gadiem, kas vairs nav jaunieši, kuri spēlē video spēles, bet gan cilvēki, kuri izmanto šo platformu, lai meklētu, piemēram, informāciju par dažādiem produktiem, to apskatus, testēšanu un citu saistošu informāciju.



Visdažādākie avoti liecina, ka YouTube ir Nr.2 lapa Latvijā apmeklētības ziņā uzreiz pēc Google, un vairāk nekā puse Latvijas interneta lietotāju šo lapu apmeklē ikdienā. Šeit arī paveras tās plašās iespējas, ko var sniegt YouTube reklāma. Salīdzinājumā ar TV reklāmu, kur mēs skatāmies to, ko mums rāda, YouTube mēs meklējam un skatāmies tikai to, kas interesē mūs. Tā ir visu uzņēmumu iespēja ar šīs populārās platformas palīdzību sasniegt tos cilvēkus, kuri meklē un interesējas par kādu konkrētu produktu grupu.



Vai lietotāji YouTube meklē informāciju par produktiem?


Var teikt, ka lielai daļai interneta lietotāju platforma YouTube ir daļa no pirkuma izpētes procesa, jo īpaši, pērkot tehnoloģiju produktus. Tā ir izplatīta tendence ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Gandrīz 70% YouTube lietotāju no Latvijas izmanto šo platformu pirkumu izpētei un salīdzināšanai. Šī ir iespēja parādīt un uzrunāt patērētāju ar meklēto produktu video rullīšiem. Arī gadījumos, kad sākumā tiek meklēta informācija Google, ir iespējams reklāmu parādīt YouTube šim cilvēkam, jo abas platformas ir “savienotas” savā starpā.



Ir ieteicams izveidot vairākus video rullīšus un laist tos rotācijā, skatoties, kāds rullītis strādās labāk. Interesanta opcija ir sērijveida reklāmu izveidošana, kad sākumā lietotājam tiek parādīts vispārīgs video, tad rullītis ar papildu informāciju un noslēgumā remārketinga auditorijai, kas jau ir apmeklējusi mājaslapu, trešo, tikai šai auditorijai paredzētu video.


Ar ko atšķiras TV un YouTube reklāmas?


Klasiskais TV rullītis ir 30 sekundes vai viena minūte. Kā ir ar YouTube? Šajā platformā īsākais video ir 6 sekundes (šo reklāmu nevar izlaist). Nākamais ir 7 – 15 sekunžu garš video, kurā var ietvert vairāk informācijas. Protams, var veidot arī garākus video (ieteicamais video garums ir 30 sekundes), taču viss ir atkarīgs no auditorijas interesēm un zināšanām.


Vai TV reklāmas rullīti var likt YouTube? Tā kā YouTube ir specifiska platforma, kur reklāmu ir iespējams izlaist jau pēc 5 sekundēm, tad šajās 5 sekundēs ir nepieciešams pateikt visu svarīgāko informāciju par produktu, norādīt zīmola nosaukumu. Bieži vien TV reklāmā šī informācija var tikt pateikta pašās beigās, kas YouTube īsti neder, jo skatītājs var nesagaidīt reklāmas beigas un izlaist video. Tāpēc šajā gadījumā ir ieteicams pielāgot reklāmu YouTube specifikai.


Vai Youtube reklāmas klipam obligāti jāmaksā dārgi?


Lai reklamētos YouTube, nav obligāti katram video algot režisorus, operatorus, lai izveidotu Oskara balvas cienīgu videoklipu, pietiek uzfilmēt dabisku video, piemēram, uzņēmuma telpās, kur darbinieks vienkāršā veidā pastāsta par produktu. Šādā dabiskā veidā pasniegta informācija var daudz labāk strādāt nekā montēts video.


Kādi dati ir pieejami reklāmdevējiem?


Būtiska sastāvdaļa darbā ar YouTube reklāmām, protams, ir dati. Tie dati, kas redzami aģentūrai vai speciālistam, ir atkarīgi no reklāmas kampaņu mērķiem. Ja tie ir pārdošanas mērķi, tad skatāmies pēc konversijām, cik daudz pirkumu ir veikts. Savukārt, ja mērķis ir sasniegt maksimāli plašu auditoriju, tad skatāmies impresijas cik daudz reižu reklāma ir parādīta, mājaslapas apmeklējumu. Tāpat varam redzēt, kādos YouTube kanālos ir parādījusies reklāma, lai varētu izslēgt, piemēram, uzņēmumam neatbilstošus kanālus, lai tur nerādītos video un lieki netērētos nauda.


Cik maksā reklamēties YouTube?


Ir divu veidu apmaksas modeļi varam maksāt par sasniegto impresiju skaitu, tas ir, cik daudz reklāma ir parādījusies, vai varam maksāt par skatījumu skaitu cik cilvēku ir noskatījušies video. Šeit būtiski ir tas, ka uzņēmumam nav jāmaksā par to reklāmu, ko cilvēks ir izlaidis jeb nospiedis “Skip” pogu. Ir jāmaksā tikai tajā gadījumā, kad cilvēks noskatās reklāmu līdz galam vai vismaz 30 sekundes.


Izmantojot CPM maksājumu modeli jeb maksājot par sasniegto impresiju daudzumu, tie ir 2 eiro par 1000 skatījumiem. Savukārt, ja tiek izvēlēts cits maksājumu modelis cost per view jeb maksa par skatījumu, tad cena var būt pat trešdaļa no centa par noskatītu video reklāmu. Šeit atklājas vēl viena YouTube reklāmu priekšrocība cik daudz mērķu var sasniegt par salīdzinoši zemām izmaksām!


Vai uzņēmumiem ir vērts reklamēties YouTube?


Tā kā YouTube ietekme tikai aug, un tas ir kļuvis par būtisku kampaņas sastāvdaļu, kas paver plašas iespējas un sniedz iespaidīgus rezultātus, tad tas ir kanāls, ko būtu vērts notestēt jebkuram uzņēmumam.

Ja vēlaties uzsākt reklamēties YouTube, priecāsimies jums palīdzēt: REKLĀMA YOUTUBE


242 views
bottom of page