YouTube ir populārākā tiešsaistes video satura platforma pasaulē, kurā ik dienas iegriežas arī vairāk nekā 800 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Tas savukārt padara YouTube par izcilu platformu reklāmdevējiem, kas ļauj ātri un rezultatīvi sasniegt ļoti plašu auditoriju. Piedāvājam dažus vērtīgus padomus efektīvas YouTube reklāmas izveidei sava uzņēmuma vai konkrēta produkta prezentēšanai.
#1 Reklāmas mērķa noteikšana
Sākumā ir jāsaprot, ko tieši jūs vēlaties panākt ar YouTube reklāmu. Vai tā tiek veidota uzmanības piesaistīšanai, pārdošanas vai informēšanas nolūkiem? Nosakot savas reklāmas mērķi, būs vieglāk izstrādāt tālāko rīcības plānu. Pirms reklāmas izveidošanas noteikti jāpārskata YouTube reklamēšanas politikas nosacījumi. Jāatceras, ka TrueView (YouTube reklāmas veids, kad jūs maksājat tikai tad, kad kāds izvēlas skatīties jūsu videoreklāmu) reklāmās ir atļauts reklamēt tikai visai ģimenei paredzētu saturu.
#2 Tirgus izpētes veikšana un mērķauditorijas noteikšana
Šīs darbības palīdzēs uzzināt skatītāju domas par saturu. Aplūkojiet lietotāju komentārus par līdzīgiem videoklipiem un kanālu lapām. Tas palīdzēs saprast, kas skatītāju vairāk piesaista un liek noskatīties reklāmu līdz galam. Tāpat noderīgi ir izmantot YouTube Analytics, lai uzzinātu, kādas videoklipa daļas visvairāk piesaista skatītājus. Šādā veidā ar katru nākamo reklāmu, ko veidosiet, jūs varēsiet to arvien labāk pielāgot mērķauditorijas vēlmēm.
#3 Saistoša satura izveide
Šis padoms, iespējams, ir viens no svarīgākajiem punktiem, jo tieši reklāmas saturs nosaka, vai skatītājs to noskatīsies un vai vispār veiks kādas tālākās darbības. Reklāmas tekstā nevajadzētu izmantot vispārīgas tēmas, kas neko neizsaka. Mērķauditorijas uzmanība ir jāpiesaista pirmajās 5 sekundēs, jo pēc tam skatītāji var izlaist videoklipu. Galvenais, lai reklāma ir īsa un saistoša. Vislabāk izvēlēties saturu ar patiesu stāstu. Videoreklāma, kurā ir ietverts tikai komerciāls saturs, visbiežāk skatītājiem liek vilties, un viņi parasti vairs neatgriežas. Mēģiniet ieintriģēt skatītāju, lai rosinātu noklikšķināt uz reklāmas un noskatītos visu video saturu. Galvenais reklāmas sākumā neakcentēt produkta vai pakalpojuma iegādi, kas visbiežāk rada negatīvas emocijas.
#4 Atbilstoša sīkattēla izvēle
Veidojot TrueView video reklāmu, ir iespējams izvēlēties kādu no videoklipa kadriem vai sīktēlu attēliem. Šos nekustīgos kadrus YouTube lietotāji ieraudzīs pirms noklikšķināšanas uz reklāmas. Galvenais ir izvēlēties tādu videoklipa kadru, kas vislabāk prezentē piedāvāto saturu. Attēlam būtu jāatbilst reklāmas tekstam un atslēgas vārdiem. Ja video redzama grāmata, arī nekustīgajā attēlā jābūt ar šo tēmu saistītai bildei. Tādējādi cilvēks, kurš meklēs ar grāmatām saistītu saturu, atradīs arī šo reklāmu, un pastāv lielāka iespēja, ka viņš to arī noskatīsies. Šāda reklāma būs daudz jēgpilnāka un sniegs labāku rezultātu.
#5 Norādes iekļaušana, kā skatītājam rīkoties tālāk
Reklāmai skaidri jānorāda, ko jūs piedāvājat un kādai jābūt skatītāja tālākajai rīcībai. Tā var būt pirkuma veikšana, vietnes vai veikala apmeklēšana, ziedošana, anketas aizpildīšana vai jebkāda cita rīcība, kas palīdzēs izpildīt reklāmas galveno mērķi. Aiciniet mērķauditoriju rīkoties un veidot atgriezenisko saiti. Piedāvājiet skatītājiem YouTube iespējamās darbības, piemēram, abonēšanu, skatīšanos, video atbildes ierakstīšanu vai komentāru pievienošanu. Jo lielāku aktivitāti izraisīs reklāma, jo vairāk cilvēku tā sasniegs.
#6 Rezultātu analīze
Izmantojot YouTube piedāvātos pakalpojumus, ir iespējams analizēt savas reklāmas efektivitāti. Ja reklāma jau kādu laiku ir darbojusies, YouTube nodrošina izmērāmas un izsekojamas skatītāju darbības, lai būtu iespējams analizēt reklāmas efektivitāti, sasniedzot savus reklamēšanas mērķus. Ja skatījumu līmenis ir zems, ir iespējams pielāgot un veikt korekcijas. Skatījumu līmenis parāda, cik cilvēku no visiem, kam reklāma tika parādīta, to noskatījās. Tas labi parāda, cik saistošs ir jūsu videoklips. Īsāku reklāmu skatījumu līmenis parasti ir augstāks, tādēļ ir vērts apsvērt iespēju izmantot īsākus videoklipus.
Reklāma YouTube – viens no aģentūras “Top Media” pakalpojumiem
Tā kā reklāma YouTube paredz vairāku nosacījumu ievērošanu un prasa arī specifiskas zināšanas gan par platformu, gan par analītiku, tad uzņēmumi vēršas pie speciālistiem, kuri nogādā reklāmas tieši izvēlētajai mērķauditorijai, kā arī nodrošina precīzu rezultātu uzskaiti un kampaņas datu analīzi. Mūsu digitālās aģentūras “Top Media” eksperti piedāvā YouTube reklāmas pakalpojumus izcilā profesionālajā līmenī.
Mūsu digitālās reklāmas eksperts Niks Podosinoviks par YouTube reklāmu:
“YouTube šobrīd ir ļoti spēcīgs ierocis digitālā mārketinga pasaulē. Ar YouTube video reklāmu mēs spējam sasniegt un uzrunāt ļoti plašu auditoriju par salīdzinoši ļoti zemām izmaksām. Par video reklāmu maksājam tikai tad, kad kāds uzklikšķina uz reklāmas linka vai noskatās vismaz 30 sekundes no reklāmas. Mūsu pieredze liecina, ka YouTube video reklāmas uzrāda arvien labākus rezultātus un pat pārspēj displeja baneru reklāmu rezultātus. YouTube ir plašas auditoriju segmentācijas iespējas. Varam pat parādīt video reklāmu tiem, kuri nav mūs atraduši vai izvēlējušies caur Google Search meklējumu rezultātiem. Svarīgākais ir atbilstoša reklāmas video izveide, jo YouTube platformā mums ir ļoti svarīgi ieinteresēt skatītāju jau pirmajās 5 sekundēs (kamēr nevar nospiest Skip), lai cilvēks turpinātu skatīties reklāmu un uzzinātu vēl vairāk par piedāvājumu."
Ja arī Jūsu uzņēmums vēlas uzrunāt savus klientus YouTube platformā ar efektīvu reklāmu palīdzību, mūsu aģentūras eksperti palīdzēs Jums šī mērķa īstenošanā. Uzziniet vairāk par mūsu YouTube pakalpojumu šeit – www.topmedia.lv/reklama-youtube
Comments