• Top Media

7 Facebook reklāmas izveides kļūdas (un kā no tām izvairīties)

Updated: Sep 17

Tradicionālā reklāma kļūst arvien dārgāka un neelastīgāka, tāpēc nav brīnums, ka mārketinga speciālisti izmanto Facebook reklāmas, lai sasniegtu savus klientus. Šajā sociālajā tīklā ir vairāk nekā 2 miljardi aktīvo lietotāju, tāpēc tā ir lieliska platforma biznesa attīstīšanai – reklāmas palīdz uzņēmumam augt un iepazīstināt potenciālos klientus ar dažādiem piedāvājumiem.

Nereti ieguldītais laiks un nauda Facebook reklāmu izveidē var nenest cerēto iznākumu. Galvenais ir atpazīt un izlabot pieļautās kļūdas, lai sasniegtu labākus reklāmas rezultātus.

1. Nav konkrēti nodefinēta mērķauditorija

Uzņēmumiem vajadzētu būt reālistiskiem, nosakot mērķauditoriju, kurai tiek piedāvāts savs produkts, pakalpojums vai zīmols. Ja auditorija ir pārāk liela, labāk to sašaurināt, atlasot pēc vecuma, ģeogrāfiskajiem vai dzimuma kritērijiem. Tas pats attiecas arī uz pārāk šauru auditoriju, jo tādā gadījumā netiek izmantots viss reklāmas potenciāls.

Facebook platformā reklāmu var rādīt jau esošajiem klientiem un lapas sekotājiem vai tiem, kuri jūsu uzņēmumam vēl neseko. Pastāv iespēja izmantot Facebook automatizētās reklāmas, kas var palīdzēt sasniegt dažādus biznesa mērķus, piemēram, piesaistīt cilvēkus jūsu vietnei vai iegūt vairāk potenciālo klientu. Ar laiku tās “uzzina”, kas varētu darboties vislabāk, veic uzlabojumus un piedāvā ierosinājumus. Iespējas ir plašas.


2. Nepareizi definēts reklāmas mērķis

Sākot plānot reklāmas kampaņu, jāsaprot, kādas ir uzņēmuma pamatvērtības un reklāmas mērķi. Kampaņas mērķis ir būtisks, lai palīdzētu Facebook saprast, ko vēlaties sasniegt ar savu reklāmu. Facebook piedāvā vairākus mērķus, no kuriem izvēlēties – katrs no tiem ir vērsts uz konkrētu darbību un rezultātu no auditorijas puses. Piemēram, vai vēlaties, lai klienti instalētu jūsu lietotni, iegādātos produktus no jūsu e-komercijas veikala vai sniegtu kontaktinformāciju?

Pareiza mērķa izvēle ir ļoti svarīga veiksmīgai kampaņai, jo tā nosaka reklāmas iznākumu. Ja izvēlaties nepareizu mērķi, pastāv iespēja iztērēt laiku un naudu kaut kam, kas nesniegs vēlamos rezultātus. Ja neesat pārliecināts par pareizo mērķu izvēli, izmantojiet A/B testēšanu – divas kampaņas, kas darbojas vienlaikus ar dažādiem mērķiem. Pēc šāda testa varēs redzēt, kāds mērķis strādā labāk.

3. Pārāk bieži labojumi

Protams, izveidotās reklāmas ir jātestē un jāpārbauda, lai varētu saprast, kādas nianses piesaista visvairāk klientu un sniedz vislabāko rezultātu. Taču pārlieku bieži labojot vai eksperimentējot, būs grūti noteikt, kas tieši reklāmas auditoriju ir piesaistījis visvairāk. Reklāmai ir vajadzīgs laiks, lai tā parādītu savu potenciālu. Tiklīdz būs redzami dati par ilgāku laika periodu, varēs pieņemt stratēģiskus lēmumus par izmaiņām.


4. Pārgalvīgi tēriņi

Ja reklāma nesniedz vēlamo rezultātu, var rasties kārdinājums iztērēt papildu naudu, lai kaut ko darītu lietas labā. Tomēr ar to nevajadzētu steigties – vispirms būtu jāidentificē problēma. Saprotot, kas tieši ir vainojams pie neesošā rezultāta, ir iespējams reaģēt un labot kļūdu.

Lai reklāmas kampaņa būtu veiksmīga un reklāmas budžets būtu iztērēts jēgpilni, iesakām rūpīgi izanalizēt savus klientus un, vadoties pēc tā, izvēlēties savu mērķauditoriju. Tāpat jāsaprot, kas konkrēto auditoriju visvairāk uzrunā. Ja reklāmas rezultāti pasliktinās, jāpārtrauc tās rādīšana, jāatrisina problēma un tikai tad tā atkal jāaktivizē. Investēt vērts tikai reklāmās, kas darbojas. Ja tas nenotiek, tēriņi kļūs nekontrolējami un uzņēmumam var rasties zaudējumi.

5. Tikai statiskas reklāmas

Facebook reklāmās nevajadzētu izmantot tikai statiskus vizuālos materiālus. Reklāmu saturu ieteicams dažādot, iekļaujot video vai GIF. Kustīgie attēli daudz vairāk piesaista uzmanību, kas palielina iespēju, ka auditorija noklikšķinās uz reklāmu. Viens no iemesliem, kāpēc video un GIF reklāmas ir saistošākas, ir tas, ka tās var palīdzēt jums pastāstīt stāstu neatkarīgi no tā, cik tas ir īss vai garš. Šādi ir iespējams ieintriģēt skatītāju un radīt viņā interesi par to, kas tad notiks tālāk.


6. Nesaistošs saturs

Svarīgi ir ne tikai definēt reklāmas auditoriju un testēt dažādas metodes, bet arī nodrošināt interesantu saturu. Pretējā gadījumā potenciālie klienti to palaidīs garām. Reklāmai jābūt spilgtai, patīkamai, vizuāli pievilcīgai, interaktīvai un galvenais – saistošai. Ja reklāma ir saturiski veiksmīga, lielāka iespēja, ka auditorija izvelēsies ieklausīties un, iespējams, kļūt par klientiem. Izvairieties no garlaicīga sižeta, blāvām krāsām un gara teksta. Reklāmai vizuāli jāpauž emocijas, jāiedvesmo.


7. Neizmantotas optimizācijas priekšrocības

Facebook reklāmas ir sarežģītas. Ir ļoti daudz dažādu nianšu, kas var ietekmēt reklāmas rezultātu. Nezinot, cik reklāma bijusi efektīva, nav iespējams analizēt un optimizēt reklāmas nākotnē. Šajā gadījumā lieliski var palīdzēt Facebook reklāmas atskaites, kas parādīs nepieciešamos datus veiksmīgāku reklāmu izveidei. Tāpat būtu jāapskata, kādās vietās izvietotās reklāmas sniegušas labāko rezultātu, cik bieži reklāma parādījusies un citus mērījumus. Turklāt iespējams uzstādīt auto-optimizāciju, norādot auditoriju un budžetu.

Ja vēlaties sākt veidot reklāmas sociālajos tīklos kā Facebook vai Instagram, lai uzrunātu Latvijas un pasaules plašāko internetā sasniedzamo auditoriju, aicinām izvēlēties Facebook sertificētu speciālistu pakalpojumus, kas palīdzēs Jums salīdzinoši īsā laika posmā gūt labākus pārdošanas rezultātus. Vairāk par mūsu pakalpojumu lasiet sadaļā REKLĀMA FACEBOOK/INSTAGRAM.

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.