Eiropas Digitālās reklāmas un mārketinga asociācija (Interactive Advertising Bureau – IAB Europe) ir apkopojusi datus par Eiropas digitālās reklāmas industrijas apgrozījumu ikgadējā pētījumā “IAB Europe AdEx Benchmark”. Šis pētījums ir īpaši nozīmīgs Baltijai, jo šogad pirmo arī Latvija iekļauta IAB Eiropas digitālās reklāmas apgrozījuma pētījumā, kopā ar datiem par Igauniju un Lietuvu.
“Iepriekš mums bija pieejams tikai Latvijas Reklāmas asociācijas rūpīgi veiktais pētījums par Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomu, taču tur iztrūka dati par Latvijas reklāmdevēju tēriņiem globālās mediju platformās. Iepriekš tika ziņots, ka Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms 2022.gadā bija 84,4 miljoni eiro, tai skaitā 21,4 miljoni eiro internetā. Tagad varam nomērīt arī to, cik daudz Latvijā ir apgrozījuši tādi globālie uzņēmumi kā “Google” un “Facebook”. Varam secināt, ka patiesais reklāmas apgrozījums Latvijā ir vismaz divas reizes lielāks,” precizē digitālās reklāmas aģentūras “Top Media” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks.
“Vietējais digitālās reklāmas tirgus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir piesaistījis daudz lielākus reklāmas izdevumus, nekā tika uzskatīts iepriekš. Līdzīgi kā citos Eiropas tirgos, tā kopējais apjoms ir lielāks nekā visu citu tradicionālo mediju formām kopā. Pamatojoties uz 2022 datiem, varam apstiprināt, ka digitālās reklāma kļuvusi par galveno reklāmas veidu,” informē digitālās reklāmas aģentūras “Top Media” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks.
Eiropā digitālās reklāmas industrijas apgrozījums ir pieaudzis par nepilniem 10%, sasniedzot 86 miljardus eiro, liecina “IAB Europe AdEx Benchmark” pētījums. Kopējais tirgus pieaugums Baltijā ir lielāks nekā vidēji Eiropā, Baltijas valstīs kopā tas veido 14,2%. Baltijas valstu dati liecina, ka digitālās reklāmas tirgus Baltijas valstīs veido 386 miljonus eiro. Lielākais digitālās reklāmas apgozījums fiksēts Lietuvā – 157 miljoni eiro, Latvijai un Igaunijai tas ir attiecīgi – 114 un 115 miljoni eiro.
“Mēs esam ļoti priecīgi Igauniju, Latviju un Lietuvu sveikt Eiropas digitālās reklāmas un mārketinga saimē un pirmo reizi iekļaut reklāmu izdevumu datus no šiem tirgiem. Tas ļauj Baltijas valstu tirgiem salīdzināt sevi ar saviem Eiropas partneriem un spert sistemātiskus soļus tālākai tirgus attīstībai,” stāsta Eiropas Digitālās reklāmas un mārketinga asociācijas “IAB Europe” galvenais ekonomists Daniels Knaps.
Digitālās reklāmas aģentūra “Top Media” kļuva par Eiropas Digitālās reklāmas un mārketinga asociācija “IAB Europe” biedru 2022.gada novembrī.
“Digitālais mārketings un reklāmas tehnoloģijas turpina strauji attīstīties, vienlaikus saskaroties ar arvien izteiktāku spiedienu no likumdevējiem nodrošināt interneta lietotāju privātumu un pilnu kontroli pār saviem personas datiem. Eiropas Digitālās reklāmas un mārketinga asociācijai “IAB Europe” būs nozīmīga loma sabalansētu un caurspīdīgu risinājumu atrašanā. Tādēļ “Top Media” ir gatava ar entuziasmu iesaistīties asociācijas darbībā un sniegt savu ieguldījumu digitālā mārketinga jomas attīstībā Baltijas reģionā un Eiropā,” komentēja “Top Media” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks.
Eiropas Digitālās reklāmas un mārketinga asociācijas “IAB Europe” mērķis ir standartizēt digitālās reklāmas tirgus mehānisma novērtēšanu un interpretāciju visās Eiropas valstīs.
Kopš 2013. gada "Top Media" darbojas kā globāla digitālā mārketinga aģentūra,īpaši fokusējoties uz eksportējošo uzņēmumu biznesa attīstīšanu un liela apjoma reklāmas kampaņu pārvaldību “Google Ads” un “Facebook Ads”. Kopš 2022.gada “Top Media” saņēmusi “Google” visaugstākā līmeņa partnera statusu – 2022 Premier Partner, ar 30 miljonu eiro investīcijām klientu reklāmas kampaņās. Starp "Top Media" Latvijas klientiem ir "Tet", "Rimi", "Omniva", "Porsche", un citi.
Comentários