top of page
  • Writer's pictureTop Media

Kāda izskatās perfekta Facebook reklāma?

Sociālie tīkli galvenokārt sevī ietver izklaides funkciju, bet pēdējo gadu laikā tā ir arī vieta, kur uzņēmumiem nodarboties ar B2B un B2C mārketingu - veiksmīgi izvietot reklāmas un sasniegt mērķauditoriju ar interesantu un uzrunājošu saturu.


Ik dienu vidēji 70% lietotāju ielogojas savā Facebook kontā, kas ir par 20-30% vairāk, salīdzinot ar Instagram, Twitter vai Pinterest. Tieši tāpēc šī ir potenciāli veiksmīgākā platforma, kur izvietot reklāmas, sasniegt mērķus un atbilstošo auditoriju. Kā to izdarīt pēc iespējas efektīvāk un kādas īpašības piemīt perfektai Facebook reklāmai?

Mūsu aģentūras eksperti ir apkopojuši vadlīnijas, kuras izmantot ceļā uz Tavas perfektās Facebook reklāmas izveidi.


1. Iejūties sociālo tīklu lietotāja ādā

Lai veiksmīgi sasniegtu plašāku auditoriju, Tev kā personai, kas uzrunā auditoriju, ir jāsaprot tās mērķi apmeklēt sociālos tīklus. Visbiežāk platformas kā Instagram vai Facebook, tiek izmantotas, lai atvilktu elpu no realitātes un izklaidētos. Tāpēc, neatkarīgi no produkta nopietnības, arī reklāmai ir jāsasaucas ar šo tematiku.


2. Mērķauditorijas atlase

Kad potenciālā klienta motivācija “atkosta”, jāizvēlas Tavam uzņēmuma reklāmām piemērotāko mērķauditoriju, kuru Facebook platforma ļauj atlasīt īpaši smalki Tā pēc Tev vēlamajiem kritērijiem ļaus reklāmu parādīt tieši tiem Facebook lietotājiem, kuri ar vislielāko varbūtību varētu kļūt par taviem klientiem. Piemēram:


  • Atlasīt mērķauditoriju no esošajiem klientiem vai viņiem pēc dažādiem parametriem līdzīgiem lietotājiem (lookalike audiences) ;

  • Mērķēt reklāmas pēc atrašanās vietas (pilsēta vai valsts);

  • Rādīt reklāmu tikai konkrēta vecuma vai dzimuma lietotājiem;

  • Atlasīt pēc interesēm - piemēram, fitnesa, uzņēmējdarbības, modes, literatūras utt.


Kad auditorija ir noteikta, ir laiks sākt runāt viņu valodā.


3. Kodolīgs un pārdomāts reklāmas teksts

Sākumā galvenais āķis ir noķert patērētāja uzmanību. Tāpēc ir jāsāk ar skaidri saprotamu un aizraujošu reklāmas virsrakstu. Izpēti savas auditorijas intereses un uzrunā to sarunvalodā. Uzreiz atmet tiešo pārdošanu - tādām reklāmām FB lietotāji ies ar līkumu. Tā vietā izmanto asprātīgu frāzi vai kādu “ice-breaker”, kas mudina uz iesaisti.


Kad uzmanība ir noķerta, to nepieciešams noturēt. Lai to noturētu, atceries, ka tekstam ir nepieciešams būt personalizētam, lai lasītājs spētu izveidot emocionālo saikni ar izlasīto. Esi asprātīgs, bet ietver arī noderīgu informāciju vai izpratni par klienta problēmu, ko Tavs produkts vai pakalpojums atrisinās, tā parādot, ka Tavs uzņēmums irnozares eksperts ar mērķi palīdzēt, nevis tikai iepārdot.


4. Reklāmas vizuālis

Lai reklāma būtu perfekta, starp vizuālo materiālu un aprakstu ir jābūt radošai korelācijai. Tiem vienam otru jāpapildina un ilgtermiņā jānotur patērētāja uzmanību. Visiem zināms, ka katra lietotāja laika josla ir piesātināta ar neskaitāmām bildēm un video. Padomā, kā Tava Facebook reklāma var izcelties citu vidū un motivēt uzkavēties, nevis doties tālāk. Tev būs nepieciešama unikāla pieeja!


Lai izveidotu mijiedarbību starp tekstu un attēlu, nepieciešams kontrasts.


Mūsu ieteikums! Ja raksts ir tiešs un nopietns, izmanto izklaidējošu bildi. Ja teksts ir izklaidējošs, veido tiešu, nopietnu tekstu. Šis kontrasts pastiprinās ieinteresētību Tavā piedāvājumā un mudinās lietotāju interpretēt iepriekš lasīto vai otrādi - apskatīto vizuāli.


5. Aicinājums uz darbību

Visbeidzot, ir ļoti svarīgi atcerēties mudināt lietotājus uz Tev vēlamo darbību. Bez šī aicinājuma, reklāmai nebūs nekāda konteksta un jēgas. Kā to labāk pasniegt? Skaidri un saprotami komunicē tikai vienu darbību.


Ideālā FB reklāmā vēlamā patērētāju darbība jeb “call-to-action” ir novirzīšana uz papildu saturu. Piemēram, links uz pakalpojumu Tava uzņēmuma mājaslapā, uz Facebook lapu vai e-pasta paziņojumu saņemšanu. Ja Tev būs izdevies ieinteresēt ar šo reklāmu, lietotājs jeb potenciālais klients vēlēsies noskaidrot vairāk.


Urrā, tagad Tu zini, kā izskatās perfekta Facebook reklāmaun kā to stratēģiski izveidot!


Ja vēlies šo procesu uzticēt profesionāļiem, sazinies ar Top Media komandu un sāc efektīvi izvietot sava uzņēmuma reklāmas Facebook jau šodien!


257 views
bottom of page