top of page
  • Writer's pictureTop Media

Kā iesaistīt auditoriju?

Rezultatīva zīmola mārketinga stratēģija neaprobežojas ar vienpusēju komunikāciju – svarīgi ir sasniegt maksimālu auditorijas iesaisti. Jautājums kā iesaistīt auditoriju tā, lai tā atgriežas vēl un vēl, uztrauc ne vienu vien mārketinga speciālistu. Visa pamatā ir satura veidošana tā, lai auditorija vēlētos atbildēt, jautāt un iesaistīties.

 

Veidojiet dialogu

Tas, ka auditorijai patīk būt sadzirdētai. Vislabākais veids kā uzklausīt savu mērķauditoriju – jautāt! Ir visdažādākie veidi kā noskaidrot informāciju un iesaistīt potenciālos klientus.

Lai iegūtu kvantitatīvus datus par auditorijas viedokli, iespējams veidot aptaujas vai balsošanu par konkrētiem variantiem, bet lai iegūtu kvalitatīvus datus – uzdodiet konkrētus jautājumus un aiciniet atbildēt, komentēt un izteikt savu viedokli.

Protams, uzdodot jautājumu, jārēķinās, ka nevienmēr viedokļi, atsauksmes vai komentāri būs pozitīvi, tomēr iegūtā informācija vairumā gadījumu būs noderīga un palīdzēs izprast kopējo auditorijas noskaņojumu par konkrēto tēmu.

Vēl viens veids kā veidot dialogu – padarīt uzņēmuma pārstāvjus ērti un ātri sasniedzamus. To var panākt ievietojot čata logu mājaslapā, aicinot sazināties sociālajos tīklos vai, izsūtot e -pastus ar jaunumiem, piedāvājumiem un akcijām, iekļaut kontaktpersonas tālruni vai e-pastu, nevis izsūtīt to no ‘info’ epasta, bez iespējas atbildēt.

 

Aiciniet auditoriju radīt saturu

Lai iesaistītu auditoriju, jāņem vērā – auditorija ir indivīdu kopums. Katram ir savs viedoklis, savs radošais redzējums un vēlme izcelties. Variants kā piesaistīt uzmanību un iesaistīt ar vien lielāku cilvēku skaitu – aicināt radīt savu saturu. Tās var būt bildes, sociālo tīklu ieraksti vai interaktīva spēle – varianti ir dažādi.

Piemēram, izmantojot sociālos tīklus, iespējams aicināt radīt orģinālu saturu – tematiskas bildes, video, pievienojot konkrētas mirkļbirkas (#). Tas ne tikai ļaus apskatīt visas saturu vienkopus, bet arī redzēt, kādu saturu rada citi.

Attēlā redzami piemēri, kā populāri zīmoli iesaista auditoriju izmantojot tieši mirkļbirkas. Piemēram, tiešsaistes mēbeļu veikals Wayfair acina ievietot klientu mīluļu bildes, izmantojot mirkļbirku #wayfairpetsquad. Kafejnīcu ķēde Starbucks aicinājuši veidot attēlus, iekļaujot īpašo Ziemassvētku tēmas krūzīti, bet platforma Buffer – priecājās par klientu mīļākajām bildēm, izmantojot #buffercommunity .

Online furniture store Wayfair 

Platformā Instagram ir populāri dažādi izaicinājumi, kur noteiktu skaitu dienu, jāievieto tematiskas bildes – arī šis ir variants, ko izmēģināt un iekļaut sociālo tīklu komunikācijā.

Arī klientu, darbinieku vai sadarbības partneru radīta satura pārpublicēšana uzņēmuma sociālo tīklu kontos (protams, vienojoties ar tajā redzamajiem cilvēkiem vai satura autoriem un atceroties arī par satura atbilstību) var būt laba ideja. Sociālie tīkli ir tā vieta, kur runāt ne tikai par oficiālām tēmām, bet arī parādīt, ka aiz katra zīmola stāv cilvēki – ar ikdienas darbiem, sasniegumiem, panākumiem un interesantiem notikumiem.

 

Pārmaiņas ir uz labu!

Nereti tieši rutīna ir tā, kas mazina auditorijas iesaisti. Iespējams, ka jau ierastais komunikācijas veids tiem ir apnicis un pazūd informācijas plūsmā. Tehnoloģiju nemitīgā attīstība piedāvā ar vien jaunus veidus, ko izmēģināt, lai iesaistītu auditoriju. Tieši jaunais un nezināmais var izraisīt papildus uzmanību un iesaisti. Arī platformu jauninājumi var būt lielisks instruments, ko izmantot. Piemēram, Instagram stāstu iespējas – gan sagrupēt pa tēmām, gan saglabāt tos profilā uz ilgāku laiku kā 24 stundas. Arī Facebook stāstu sadaļa vai jaunu formātu (piemēram, 3D attēlu) iekļaušana saturā, var būt kas jauns un neredzēts.

 

Komunikācijas veidošana un auditorijas iesaiste ir izaicinājums, kas prasa gan zināšanas, gan radošas idejas. Ja arī Jūs vēlaties veidot radošu un rezultatīvu mārketinga stratēģiju – sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums atbilstošos risinājumus.

197 views
bottom of page