top of page
  • Writer's pictureTop Media

Kā paaugstināt "organic reach" BEZ apmaksātas reklāmas palīdzības?

Vai arī Tu esi domājis, kā efektīvāk izmantot rīkus vai paņēmienus, lai sasniegtu plašākas auditorijas Facebook, BEZ apmaksātas reklāmas palīdzības? Šajā rakstā atradīsi dažas noderīgas idejas, bet vispirms noskaidrosim, kas īsti ir Facebook ziņu plūsmas algoritms.

Kā darbojas Facebook ziņu plūsmas algoritms?


Tava satura atrašanās lietotāju ziņu plūsmas augšgalā ir atkarīga no vairākiem faktoriem - no personas, kura publicē ziņu, ziņas veida, un no ziņas iesaistes jeb “engagement” rādītājiem.


Respektīvi, Facebook novērtēs Tavu ierakstu augstāk, ja attiecīgā mērķauditorija regulāri mijiedarbosies ar FB kontu. Tā var būt piesaiste ziņās, lapas apmeklējums, vai satura izplatīšana. Kas attiecas uz ziņu veidu, augstāk novērtētas tiek tās ziņas, kurās plaša mērķauditorija būs iesaistījusies jau iepriekš. Piemēram, ja lietotāji bieži iesaistās videoklipu satura ziņās, jūsu videoklipi viņu plūsmās būs redzami augstāk.


Līdz ar to, esam nonākuši pie šī bloga raksta pamatjautājuma - kā paaugstināt organic reach BEZ apmaksātas reklāmas palīdzības, jau tā pieblīvētajā FB plūsmas saturā? Šis nav no vieglākajiem uzdevumiem, bet nav arī neiespējams! Turpini lasīt, un atklāj ieteikumus, kas palīdzēs būt soli priekšā!


#1 Rūpīgi izvēlies savu ziņu saturu

Vislielāko "organic reach" iegūst tās ziņas, kuras ir noderīgas lasītājam. Tu noteikti domā: “Kāds brīnums”? Taču šis uzdevums nemaz nav tik viegls, jo ir nepieciešams rūpīgi pārdomāt savā FB lapā publicēto saturu, lai tas būtu ne tikai noderīgs, bet arī informatīvs, piesaistošs, aktuāls un unikāls. Nav no vieglākajiem uzdevumiem, vai ne? Un kā saprast, kāds saturs ir sasniedzis vislielākās auditorijas? Šeit ir svarīgi zināt, ka savas lapas labākos ierakstus iespējams atrast arī “Facebook insights” zem sadaļas “posts”. Tur Tu vari aplūkot visas savas ziņas un to organic reach rezultātus. Padoms! Sameklē ziņu, kuras rezultāti ir visaugstākie, un atdzīvini tās saturu jaunā formā! Tas var būt jebkas - raksts, infografika, izpēte vai video materiāls.


#2 Iedrošini sekotājus iesaistīties Tavu ziņu aicinājumos

Kā jau noskaidrojām, jo lielāks “engagement” rādītājs, jo ziņa būs redzama vairāk FB lietotājiem. Tieši tāpēc, lai palielinātu iesaisti, mudini savus sekotājus paust emocijas, piemēram, ar “emoji” (👍❤️🥰😆😮😔😡) vai dalīties un komentēt Tavu ziņu. Piemēram, ar emoji izvēlēties savu mīļāko produktu, pie reizes palielinot “engagement” rezultātus.


#3 Piesaisti savas lapas “īstos” sekotājus

Lai arī izplatītākais no rādītājiem, par kuru visbiežāk tiek runāts, ir lapas sekotāju skaits, mēs tomēr vēlētos Tevi mudināt dot priekšroku kvalitātei nevis kvantitātei, jo ne vienmēr liels sekotāju skaits nozīmēs, ka šiem cilvēkiem tiešām rūp Tavs bizness, un publicētais saturs. Respektīvi, ja esi neliela veģetāro ēdienu restorāna īpašnieks, nemēģini piesaistīt sekotājus, kuri ir izteikti gaļas ēdienu cienītāji, tas būtu bezjēdzīgi.


#4 Facebook grupa

Ja Tev ir parādījušies vairāki sekotāji, kas aktīvi uzdod jautājumus par vienu un to pašu tematu, tad, iespējams, ir laiks sākt domāt par atsevišķas FB grupas izveidi, kurā atbildēt uz šiem jautājumiem. Ko tas dos? Iztēlosimies Tavu potenciālo klientu - cilvēku, kuram interesē nozare kurā Tu darbojies. Grūti iztēloties, vai ne? Tieši tāpēc var palīdzēt FB grupa, kuras lokā sapulcināt Tava biznesa fanus - cilvēkus, kuriem ir tās pašas intereses, aktuālās tēmas vai problēmas ar kurām dalīties!


#5 Facebook pasākumi

Kā FB pasākumu organizēšana varētu palīdzēt paaugstināt “organic reach”? Tāpat kā ziņu engagement gadījumā, arī FB pasākumi auditoriju mudina iesaistīties. Regulāra pasākumu organizēšana spēj piesaistīt jaunu auditoriju, ja Tevis publicētā informācija ir tai noderīga. Efektivitātes pamatā ir saturs ar pievienoto vērtību. Tas pats princips attiecas uz Facebook LIVE tiešraidēm.


#6 Sadarbības

Vis beidzot - sadarbības. Ar vārdu sadarbības mēs gribētu norādīt ne tikai uz sadarbībām ar zīmoliem, bet arī viedokļu līderiem jeb influenceriem, kā arī viesiem un nozares ekspertiem. Veids kā var tikt organizētas šīs sadarbības sociālo tīklu ietvaros var būt dažādas - ziņas, video, LIVE vai pasākumi, un pat podkāsti. Šāda veida savstarpēja ietagošana un ziņu izplatīšana veido atgriezenisko komunikāciju un “organic reach”, kas būs noderīga gan Tev, gan Taviem sadarbības partnerim.


Priecājamies, ka rakstu izlasīji līdz beigām un ceram, ka šī informācija Tev būs noderīga. Vairāk par mūsu pakalpojumiem meklē sadaļā PAKALPOJUMI!

216 views
bottom of page