top of page
  • Writer's pictureTop Media

E-pasta mārketings

Maldīgs ir priekšstats, ka e-pasta mārketings ir novecojis formāts kā sazināties ar savu mērķauditoriju. Jaunās paaudzes mārketinga speciālisti nereti priekšroku dod sociālajiem tīkliem, tomēr pētījumi liecina ko pavisam pretēju – e-pasta mārketings joprojām sniedz augstu pienesumu un ir lielisks veids kā komunicēt ar mērķauditoriju. Protams, lieliski rezultāti nekrīt no gaisa, svarīgi ir izvēlēties atbilstošu formātu un mērķauditorijas segmentu, lai e-pasti nenonāktu spama mapītē. 77% patērētāju atzinuši, ka dod priekšroku e-pastam kā mārketinga komunikācijas kanālam.

Ik dienas vidēji tiek nosūtīti 269 milijardi ar biznesu saistīti e-pasti un to skaits aug par 4% ik gadu.
 

Pārdevējs vs Pircējs

Pirmais, kas jāatceras pārdevēja ( jeb mārketinga speciālista) un pircēja ekspektācijas, izvēloties šo mārketinga veidu, nesakrīt. Protams, ne tikai vienkāršotā līmenī, kad pircējs grib pirkt, bet pārdevējs – pārdot.

Pārdevējus, izvēloties e-pasta mārketingu, interesē vairāki rezultāti – ROI, reklāmguvumi un datubāzes paplašināšanās. Protams, arī produktu un pakalpojumu pārdošana.

Tomēr pircējus ne tik ļoti intersē pats produkts un tā nopirkšana. Tie lielāku uzmanību pievērš akcijām, īpašajiem piedāvājumiem un eksluzīviem lojālu klientu bonusiem. Kā arī e-pasta ziņojumu tiek uzskatīti par informācijas avotu par jaunākajiem piedāvājumiem un tendencēm.

Kā arī, iespējams nedaudz iedvesmot auditoriju izdarīt pirkumu, ne tikai saņemt jaunumus, ir pievienot call – to – action jeb aicinājumu uz darbību. ‘Piesakies!’, ‘Pērc jau tagad!’ vai ‘Uzzini vairāk!’ – jāizvēlas situācijai atbilstošākais. Interesanti, ka par 28% labāki rezultāti ir vēstulēm, kam pievienota ir call-to-action poga nevis saite.

 

 Izvēlieties auditoriju

Šobrīd personalizācija ir svarīga jebkurā komunikācijas veidā, tādēļ jāņem vērā, ka arī e-pastu saturam ir jābūt pielāgotam. Vislabākais veids, kā atvieglot šo procesu ir auditorijas segmentācija. Cilvēkiem nepatīk saņemt e-pastus, kas nav tiem piemēroti vai šķiet nesaistoši.

Segmentētas e-pastu kampaņas sasniedz par 15% augstāku ‘atvēršanas reitingu’. Kā arī vēlams vēstules padarīt personiskākas, ne tikai iekļaujot atbilstošu saturu, bet arī uzrunu un parakstīties no kā nākusi vēstuli. Vajadzētu atcerēties, ka nereti saņēmējs vēlas atbildēt uz vēstuli, tādēļ jādod iespēja to izdarīt – norādīt kā atbildēt vai sazināties ar konkrēto personu vai uzņēmumu.

 


E-pasta mārketings un viedtālruņi

Nav noslēpums, ka ikdienas gaitās visizmantotākā ierīce ir tieši viedtālrunis un vairāk kā puse e-pastu tiek atvērti no tieši no tā. Tādēļ, nedrīkst aizmirst, ka e-pasta ziņojumi jāpielāgo mobilajam formātam un tā, lai tajā nebūtu pārāk sīka teksta, ko būtu grūti izlasīt vai pogas, uz kurām sarežģīti uzspiest.

Interesanti, ka 71% no pirkumiem, kas izdarīti no viedtālruņa, ietekmējuši tieši e-pasti. (Akcijas, īpašie, pēdējā brīža piedāvājumi, kas saņemti e-pastā).

Protams, jāatcerās, ka arī dizainam jāasociējās ar sūtītāju – krāsas, logo, stils. Vizuālajam tēlam ir jānes informācija par to, kas ir sūtītājs jau pirms teksts ir izlasīts. Noformējumā jāiekļauj krāsas, kas izmantotas zīmola vizuālajā komunikācijā, tomēr jāatceras, ka pārāk spilgtas krāsas vai koši attēli var novērst lasītāja uzmanību un apgrūtināt teksta lasīšanu, īpaši mobilajās ierīcēs.

 

Ja arī Jūs vēlaties lietderīgi izmantot sava uzņēmuma datu bāzi un izveidot kvalitatīvu e-pasta mārketinga stratēģiju, sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu.

523 views
bottom of page