top of page
  • Writer's pictureTop Media

Lietotāja pieredzes nozīme digitālajā mārketingā

Digitālā mārketinga vidē sastopams ne vien viens apzīmējums, kas var radīt apjukumu. SEO, SEM un UX ir tikai daži no tiem, ko ikdienā lieto mārketinga speciālisti. UX (user experience) jeb lietotāju pieredzes uzlabošana ir darbību kopums, kas nodrošina, lai mājas lapa ir gan estētiski pievilcīga, gan lietotājam viegli izmantojama. Lai gan 94% no pirmā iespaida veido lapas dizains, tomēr brīdī, kad lietotājs sāk izmantot lapu, svarīga ir arī tās funkcionalitāte un saturs.

Speciālisti prognozē, ka ap 2020. gadu UX būs lielāka nozīme kā cenai vai pašam produktam. Tādēļ jau nākamajos 12 mēnešos 73% no tiem, kas šobrīd netestē lietotāju pieredzi savās mājaslapās, to sāks darīt, lai uzlabot kopējos rezultātus.

UX veidojas no dažādiem elementiem, kas lietotājam ir svarīgi:

  1. Produkta un satura vērtībai jābūt skaidri definētai un viegli saprotamai;

  2. Struktūra, kas atvieglo ne tikai lapas lietošanu, bet arī satura uztveršanu;

  3. Funkcionalitāte, kas nodrošina satura jēgu un attaisno tā nepieciešamību;

  4. Lapas spēja adaptēties dažādām ierīcēm un dažādām lietošanas situācijām.

  5. Dizains, kas pielāgots ērtai un jēgpilnai lapas lietošanai.

Avots: Usabilla

Ir izpētīts, ka 89% lietotāju dodas uz konkurentu lapu, ja to neapmierina konkrētās lapas lietojamība, struktūra vai saturs. Tādēļ veidojot digitālā mārketinga stratēģiju, kā prioritāte ir jāizvirza lietotāju pieredzes uzlabošana.

Protams, ja runa ir par UX, lielu lomu spēlē tehniski risinājumi un pareizās izvēles lapas struktūras izveidē, tomēr arī saturam un mārketinga stratēģijai ir nozīme. Jāatceras, ka labu lietotāja pieredzi veido ne tikai pareizās pogas un skaists dizains, bet arī atbilstošs saturs. Saturam jāatbilst mērķauditorijas vajadzībām, piemēram, valodai jābūt konkrētai tēmai vai nozarei atbilstošai. Kā arī ir vērts izmēģināt dažādus rīkus un veidus kā šo saturu padarīt interesantu un saistošu, jo arī garlaicīgs un vienmuļš saturs var radīt negatīvu iespaidu. Labākie UX piemēri ir arī atbilstoša sakārtošana. Tas nozīmē, ka informācijas strukturēšana ir būtiska. Profesionāļi iesaka veidot tēmu ‘hierarhiju’ – kas nozīmē plašāko un aktuālāko tēmu informāciju ievietot pieejamākās vietās.

Neatbilstošu UX neizglābs ģeniāls saturs, un veiksmīgi izveidota lapa, bez kvalitatīva satura arī nenesīs labus rezultātus. Nozīme ir stratēģiskam plānam kā maksimāli pielāgot lapu auditorijas vajadzībām gan funkcionāli, gan saturiski.

Ja arī Jūs ir ieinteresēja lietotāju pieredzes uzlabošana un vēlaties izstrādāt atbilstošu mārketinga stratēģiju – sazinieties ar mums un kopīgi atradīsim īsto risinājumu!

72 views
bottom of page