• Top Media

Kā Veidot SEO “Draudzīgu” Saturu, Nezaudējot Oriģinalitāti?

Kvalitatīvi izveidots saturs uzņēmuma mājaslapai ir svarīgs. Viens no satura veidošanas pamatiem, kas nodrošina auditorijas sasniegšanu ir tā pozīcija meklēšanas tīklu lapās. Šajā rakstā apskatīsim to kā izveidot meklēšanas tīkliem “draudzīgu” mājaslapas saturu.

Kvalitātei ir būtiska loma veidojot saturu, taču nedrīkst aizmirst par SEO. Tā izmantošana veicina mājaslapas pozīciju celšanu organiskajos meklēšanas tīklu rezultātos, sasniedzot ieinteresēto mērķauditorijas daļu.

SEO optimizēšanas procesam veidojot saturu nevajadzētu būt laikietilpīgam – izprotot kā tas darbojas, Jūs to varat veidot vienlaicīgi ar saturu.

Apskatīsim to kā izveidot saturu kurš būs pa prātam gan meklēšanas tīkliem, gan  mērķauditorijai.

Veidojiet orģinālu saturu

Nav nekādas jēgas veidot saturu, kas nav pietikami autentisks, lai pats par sevi pastāvētu. Pat ja ideju smeļaties no citiem avotiem, Jums joprojām ir jāmāk pasniegt unikāla raksta “sevis” versija, kas tam sniegs vērtību un piešķirs “odziņu”.

Mājaslapa, kur veikt plaģiātisma “pārbaudi”  jaunizveidotam saturam ir Smallseotools, taču mājaslapas orģinalitāti iespējams pārbaudīt Copyscape. Satura dublikātus meklēšanas tīkli augstu nevērtē un nepalīdzēs Jums sasniegt augstākas pozīcijas meklēšanas tīklos.

Optimizējiet nosaukumu


Attēls: Top Media

Raksta nosaukums ir pirmā lieta, kuru ievēros lietotājs, ieraugot Jūsu rakstu meklēšanas tīklu rezultātos. Šī iemesla dēļ Jums ir jāļauj vaļa “prāta vētrai” izvēloties dažādas variācijas un nonākot pie labākā “raksta nosaukuma” kandidāta.

Izmantojot galveno atslēgvārdu raksta nosaukumā ir laba ideja, taču nepārcentieties ar tā “pārlieku” izmantošanu. Izvēlieties spēcīgus vārdus un izvairieties no liekvārdības, lai veidotu skaidru un pievilcīgu rezultātu. Virsraksta mērķis ir 55-60 rakstzīmes, kuras Google spēs attēlot meklēšanas tīklu rezultātos.


Attēls: Top Media

Pārliecinieties arī par to, lai  Jūsu raksta URL atbilst nosaukumam, nevis sastāda nesaprotamu jucekli ar cipariem.


Attēls: Top Media

Pievērsiet uzmanību raksta stuktūrai


Attēls: Top Media

Veidojot rakstu nozīme ir netikai saturam, bet arī tam kā raksts ir strukturēts – tas palīdz meklēšanas tīkliem izvēlēties, kurus no rezultātiem rādīs pirmos. Meklešanas tīkli lapu augšpusē vienmēr izvēlēsies strukturētus rakstus ar virsrakstiem pirms katra paragrāfa. Tie veicina vieglu un ērtu satura lasīšanu gan no lietotāja, gan meklēšanas tīklu perspektīvas.

Virsraksti pirms paragrāfiem ļauj meklēšanas tīkliem gūt ātru pārskatu par raksta saturu. Šīs ir viens no iemesliem kādēļ ir lietderīgi virsrakstā izmantot galveno atslēgvārdu vismaz vienreiz.

Nav svarīgi vai Jūs izmantojiet no H1 līdz pat H6, vai izmantojiet tikai H2 un H3 virsrakstu formatējumus – patstāvīga  un gaumīgi izveidota satura struktūra tiks novērtēta gan no lasītāju, gan meklēšanas tīklu puses.

Izmantojiet atslēgvārdus

Mūsdienās atslēgvārdi netiek izmantoti, lai indentificētu par ko būs raksts, bet tie joprojām sniedz ieskatu tajā par kādu tēmu tiek stāstīts.

Atslēgvārdu izpēte vēljoprojām ir noderīga kad vēlaties noteikt kādas ir visinteresantākās tēmas Jūsu mērķauditorijai. Atslēgvārdi var būt daļa no Jūsu satura, protams, ja tie tiek pieminēti pareizajā kontekstā un daudzumā. Nav nepieciešamības upurēt satura kvalitāti, lai iekļautu pēc iespējas vairāk atslēgvārdu, jo šāda rīcība var izveidot tieši pretēju efektu.

Lasāmības mērķis

Satura lasāmību veido valodas vienkāršība, gramatikas un pieturzīmju izmantošana kā arī teikumu struktūra. Veidojot teikumus ir svarīgi pievērst uzmanību:

  1. teikumu garumam;

  2. simbolu garumam;

  3. vārdu atkārtošanas biežumam.

Iekļaujiet iekšējās un ārējās saites

Iekšējās saites palīdz norādīt uz autoritāti nozarē, ja veidojat loģisku secību no viena raksta uz otru. Šīs saites spēj radīt lielāku vērtību ierakstiem kā arī palīdz meklēšanas tīkliem labāk izprast nozari kurā darbojaties.

Ārējās saites norāda uz to, ka pārzinat tēmas, kuras ir aprakstītas Jūsu mājaslapā, tādēļ esat gatavi izmantot resusus arī no citām saitēm, lai papildinātu ievietoto informāciju. Ir noderīgi veidot ārējās saites uz uzticamiem avotiem un mājaslapām, jo šādām saitēm ir lielāka ticamība. Pārmērīga ārējo saišu veidošana var novest pie pretējiem rezultātiem. Pirms saišu veidošanas pārliecinieties, ka saites saturs atbilst Jūsu veidotajam saturam.

Optimizējiet attēlus

Lapā ievietoto attēlu optimizēšana sniedz papildus iespējas parādīties meklētāja rezultātos, šoreiz gan attēlu sadaļā – “image search”.

Par cik attēli kļūst par aizvien nozīmāku satura daļu, tie nedrīkst tikt atstāti novārtā optimizējot SEO. Par laimi – optimizēt attēlus nav laikietilpīgi, tikai jāņem vērā pāris lietas:

  1. nosaukumam vienmēr jābūt atbilstošam attēlam;

  2. esiet uzmanīgi ar attēla izmēriem, tie var ietekmēt lapas ātrumu;

  3. domājiet kā lapas lietotājs izvēloties attēlu nosaukumu;

  4. pievēršiet uzmanību attēlu kvalitātei.

Lieciet uzsvaru uz lietotāju

Nav iespējams izveidot saturu vai  veikt atslēgvārdu nepazīstot savu mērķauditoriju –

  1. Ko mērķauditorija no Jums sagaida?

  2. Kā Jūs varat paplašināt viņu pieredzi?

Atbildes uz šiem jautājumiem Jūs iegūsiet pievērošot pastiprinātu uzmanību savai mājaslapai, saturam un mērķauditorijai. Google attalgo mājaslapas, kas lpievērš uzmanību lietotāja pieredzei, tādēļ nekad nenovērtējiet par zemu savus mājaslapas apmeklētājus.

Padomi

Ja vēlaties izveidot SEO – draudzīgu saturu, atcerieties:

  1. koncentrējieties uz lietotāja nolūkiem apmeklējot Jūsu mājaslapu;

  2. esiet oriģināls;

  3. izvēlieties labākos satura virsrakstus;

  4. pievērsiet uzmanību struktūrai;

  5. izmantojiet atslēgvārdus apdomīgi;

  6. koncentrējieties uz lasāmību, pievēršot uzmanību saturam un gramatikai;

  7. izmantojiet iekšējās un ārējās saites;

  8. optimizējiet attēlus, lai sasniegtu jaunas iespējas meklēšanas tīklu rezultātos.

Pareizi veidots SEO saturs un mājaslapas optimizācija ļauj ātrāk sasniegt vēlamās pozīcijas organiskajos rezultātos. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savai mājaslapai, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

Avots: Search Engine Watch

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.