top of page
  • Writer's pictureTop Media

Strukturētie dati un SEO

Veidojot biznesa komunikāciju digitālajā vidē, ikviens vēlas būt viegli atrodams un sasniedzams. Mājas lapas un saturs tajās tiek veidots tā, lai tas piesaistītu potenciālo klientu uzmanību un veidotu esošo lojalitāti. Lapas, kas veidotas pēc SEO parametriem un kurās iekļauti strukturētie dati, nodrošinās augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Strukturētie dati (structured data) ir formāts kā sniegt informāciju par lapu un tās saturu.

Piemēram, ja lapā ir receptes, tiek norādītas sastāvdaļas, gatavošanas laiks un temperatūra.

Lai gan nereti var rasties apjukums, ko izraisa Google algoritma izmaiņas, tomēr galvenais mērķis un ko tiecās šīs meklētājprogrammas pārstāvji – sakārtot informāciju tā, lai tā ir ērti pasniedzama auditorijai. Tieši šī iemesla ir jāpievērš uzmanība dažādam lapas niansēm, tostarp strukturētiem datiem.

 

Šobrīd lietotāji, izmantojot meklētājprogrammas, vēlas saņemt vairāk kā saites, kas aizved uz mājaslapu un strukturētie dati var tiem nodrošināt kvalitatīvākus un jēgpilnākus rezultātus. Mājas lapas, kas izmanto strukturētos datus nav nekas neparasts. Jebkurš meklējuma rezultāts, kas satur vairāk informāciju kā virsrakstu un saiti ir daļa no strukturētiem datiem. Rezultāti, kas satur papildus informāciju pievērš vairāk uzmanību un saņem krietni vairāk klikšķu. Protams, tā ir tikai strukturēto datu neliela daļa.

Kādēļ strukturētajiem datiem jāpievērš uzmanība?

Saistībā ar meklēšanas rezultātiem, ir lietas, ko nespēj ietekmēt mājaslapas veidotāji un uzturētāji. Nav iespējams pilnīgi precīzi noteikt kādi būs meklēšanas rezultāti, īpaši ja nesen Google atjaunojuši meklēšanas algoritmu.

Strukturētie dati ir lieliska iespēja – izdarīt visu iespējamo, lai nodrošinātu maksimāli augstu pozīciju meklēšanas rezultātos. Izmantojot strukturētos datus, lapas informācija tiek sakārtota tā, lai uzlabotu CTR rādītājus un lapas apmeklējumu skaitu no organiskajiem meklēšanas rezultātiem.

 

Kā izveidot strukturētos datus?

Pirmais un galvenais – jāpieņem lēmums, kāda tipa saturs atbilst lapas kategorijai. Ir pieejami dažādi satura formāti – raksts, grāmata, recepte, pasākumi, filma un citi. Par visiem formātiem un atbilstošu satura pielāgošanu lasiet Google pamācībā.

Piemēram, ja Jūsu uzņēmums regulāri rīko pasākumus, izmantojot strukturētos datus, tie meklējumu rezultātos parādīsies vizuāli pievilcīgāk.

Vairāki uzstādīšanas un testēšanas soļi prasa zināšanas par lapu uzstādīšanu, tādēļ vislabāk šo procesu veikt kopā ar IT speciālistu, kas pārzina lapas veidošanas kodus. Ja Jūsu lapa sastāv no apjomīga satura, ieteicams uzlabojumus veikt soli pa solim un rezultātus pārbaudīt, izmantojot Strukturēto datu pārbaudes rīku. 

 

Strukturētie dati un SEO

Ir SEO nianses, kas mainās un būtiski ietekmē meklēšanas rezultātus. Tādēļ, izmantojot strukturētos datus, SEO rezultāti ir krietni vien efektīvāki. Google speciālisti iesaka pārskatīt kā konkrētas lapas, īpaši tās, kuru mērķis ir pārdod, parādās meklēšanas rezultātos. Jo vairāk strukturētas informācijas, jo vieglāk Google meklētājprogrammai atpazīt lapas saturu un nodrošināt parādīšanu pie atbilstošiem atslēgvārdiem.

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās digitālas vides iespējas un veidot veiksmīgu mārketinga stratēģiju,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!

[vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Sazināties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fkontakti|||”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Pieteikties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fpiesakies-jaunumiem%2F|||”]

95 views
bottom of page