• Top Media

Millenium paaudze un digitālais mārketings

Millenium, Y paaudze un mileniāļi – nereti medijos izskan dažādi mistiski apzīmējumi konkrētai vecuma grupai. Par tiem runā kā slinkiem, uz tehnoloģiju izmantošanu pastriprināti orientēti un ar īpašām prasībām apveltītiem cilvēkiem, kuru neparastā dzīves uztvere ietekmē ne tikai ikdienas paradumus, bet arī to kā tie komunicē ar apkārtējo pasauli.

Y jeb Millenium paaudze ir jauni cilvēki, kas dzimuši no 80. gadu beigām līdz 2000. gadam. Šobrīd tie ir apmēram 18 – 35 gadus veci, tātad aktīvi sabiedrības un darba tirgus locekļi. Raksturojošākās šīs paaudzes iezīmes ir augsts pašvērtējums, tehnoloģiju pārzināšana un izteikts multitaskings jeb daudz-uzdevumu vienlaicīga izpilde darba procesā. Viņi nav no tiem, kas gatavi smagi strādāt, vēloties harmoniju gan darbā, gan personīgajā dzīvē. Lielākā daļa komunikācijas notiek tiešsaistē, ko šīs paaudzes pārstāvji izmanto ik minūti.

To īpašības un informācijas uztveršanas īpatnības ietekmē arī mārketinga paņēmienus, ar kuriem tos sasniegt. Tomēr viss nav tik negatīvi un sarežģīti kā sākumā var šķist, nepieciešamas tikai zināšanas par šo grupu un pareizā taktika rezultāta sasniegšanai. Kā arī jāņem vērā

Kā patērētāji, Y paaudze:

  1. Netic parastajām reklāmām – tikai 1% atzinis, ka tic parastajām reklāmām (reklāmas baneri, TV un radio reklāmas utml.). Reklāmu īpatsvars nav tas, kas nosaka uzticēšanos zīmolam šo patērētāju acīs.

  2. Veic ‘izmeklēšanu‘ pirms pirkuma izdarīšanas – blogi, atsauksmes, produktu apraksti, tas viss interesē mileniāļus pirms produkta iegādes. Piemēram, 33% lasa, klausās vai skatās dažādus blogus, lai uzzinātu vairāk par konkrētu produktu vai zīmolu, un tikai pēc tam apsver iespēju izdarīt pirkumu.

  3. Augstu novērtē zīmolu iesaisti – 62% paaudzes pārstāvju atzinuši, ka tieši zīmola pieejamība sociālajos tīklos, rada lielāku uzticību un velmi kļūt par pastāvīgu klientu.

Vairāk lasi: Forbes 

Millenium paaudze arī digitālo mārketingu uztver citādāk, tādēļ jāapzinās kādus kanālus, kādus rīkus un kādu stratēģiju izvēlēties.:

Viedtālruņi

Viena no izteiktākajām paaudzes pārstāvju iezīmēm –  tie ‘nāk komplektā‘ ar viedtālruni. Vidēji 85% mileniāļu ir viedtālruņi, no kuriem 68% izvēlas tos lietot vairāk nekā datorus vai planšetdatorus.

Piemēram, populārākajā sociālajā tīklā Facebook ir vairāk kā 1,55 miljardi aktīvu lietotāju, no kuriem 1,39 miljardi to aktīvi izmanto tieši no viedtālruņa.

Ja Jūsu mērķauditorija ir Millenium paaudzes pārstāvji, mobilās iespējas ir īstais risinājums, ko izvēlēties. Sākot ar mājaslapas pielāgošanu līdz pat reklāmām, kuras paredzētas tieši mobilajām ierīcēm.

Vairāk video, mazāk teksta

Steiga ir vēl viens paaudzei piemītošs raksturlielums. Tieši šī iemesla dēļ, garu tekstu lasīšana nav to  ikdienas darāmo darbu sarakstā. Konkrētās paaudzes cilvēki labprātāk izvēlas saturu video formātā, nekā tekstu, jo tas ne tikai prasa vairāk laiku, bet arī lielāku koncentrēšanos, kas apgrūtina multitaskingu, kas tiem tik raksturīgs.

Arī pirkuma izdarīšanas procesā video ir nozīmīga loma, jo vairs nepietiek ar vienkāršotu zīmola aprakstu, pircēji vēlas redzēt produktu darbībā, apskatīt detaļas un dzirdēt viedokli no citiem pircējiem.

Jēgpilns saturs

Informācijas pārpilnība un nepārtraukta jaunas informācijas plūsma ir vide, kurā pieraduši dzīvot Millenium paaudzes pārstāvji. Tomēr, nekas nespēj tos sadusmot vairāk kā uzbāzīgs saturs, kas viņus neinteresē. Mileniāļiem nav ne laika, ne vēlmes pievērst uzmanību nederīgam saturam un viņi ir lieliski iemācījušies to ignorēt. Tas nozīmē, ka nepieciešams radīt saturu, kas ir jēgpilns un mērķauditorijai atbilstošs. Pareiza satura mērķēšana un auditorijas izprašana ir panākumu atslēga.

Ļoti liela nozīme ir arī pareizā momenta izvēlei. Digitālā mārketinga stratēģijai, kas mērķēta uz šo paaudzi, jāsniedz informācija savlaicīgi, īstajā brīdī nevis pirms vai pēc, tādēļ stratēģiska laika plānošana tikai uzlabos rezultātus. Jāņem vērā arī laiki, kad lietotāji visvairāk izmanto atbilstošos kanālus un ierīces, kas katrā gadījumā var atšķirties. Protams, izpēte prasa laiku un resursus, bet saistībā ar Millenium paaudzi, šāda pieeja būtiski ietekmēs mārketinga stratēģijas rezultātus un noteiks turpmāko auditorijas attieksmi.

Sociālie jautājumi

Jāatceras, ka Y paaudzes cilvēkiem ļoti nozīmīgi ir dalīties. Dalīties ar savām ikdienas gaitām, jaunumiem privātajā dzīvē, izklaidējošu informāciju un pat pusdienu attēliem. Šī paaudze uzskata, ka visiem ir jāzina viss, tādēļ veidojot mārketinga stratēģiju, jāatceras, ka jādod iespēja dalīties ar informāciju un iesaistīties mārketinga procesos. Tas nozīmē, ka jāatrod veids kā radīt saturu pašiem lietotājiem – rakstīt komentārus, ievietot attēlus vai video.

Mileniāļiem nozīmīga ir attiecību veidošana. Viņiem patīk izzināt konkrēto zīmolu, atrast tajā cilvēcīgo faktoru un veidot sarunu, ja nepieciešams. Ieguvēji ir tie, kas izvēlas brīvu komunikāciju, nevis noslēdzas no savas auditorijas.

Ja arī Jums nepieciešama mārketinga statēģijas izveide dažādām mērķauditorijām, sazinieties ar mūsu speciālistiem un kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu!

Avoti:

Adweek, Scrunch,  / Uhurunetwork 

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.