top of page
  • Writer's pictureTop Media

Mikro- Momenti: Trīs jaunas cilvēku uzvedības iezīmes, kas tiek novērtotas jaunākajos Google meklētā

Pirms diviem gadiem Google mūs iepazīstināja ar terminu “Mikro-Momenti”, kur katrai – lielai vai mazai – patērētāju uzvedības tendencei tika indentificēts savs apzīmējums. Šo cilvēku uzvedības momentus ir izdevies identificēt, pateicoties mobilo tālruņu lietošanas pieaugumam. Proti – cilvēki vairs nesniedzas pēc mobilā telefona tikai tāpēc, lai piezvanītu vai uzzinātu, cik pulkstens, bet aizvien vairāk sāk tos izmantot kā informācijas rīkus, kas palīdz tikt galā ar dažādām dzīves situācijām un sameklēt vajadzīgos pakalpojumus. Šī strauji augošā cilvēku uzvedības tendence ir palīdzējusi precīzāk identificēt populārākās darbības, ko lietotāji veic savu informācijas iegūšanas vēlmju realizācijas procesā. Šos uzvedības paternus Google sauc par Mikro-Momentiem.

Šie ir lieliski jaunumi mārketinga videi, jo mikro-momentu dati dod iespēju aizvien labāk izprast cilvēku uzvedību, to ieradumus un informācijas meklēšanas tendences. Identificējot jaunus cilvēku uzvedības modeļus, mums rodas nebijušas lietotāju segmentācijas iespējas, līdz ar to, daudz precīzāk izstrādājot mārketinga stratēģiju, varam izveidot produktu, kas labāk kā konkurentiem atbilst patērētāja vēlmēm.

Tiek identificēti aizvien jauni mikro-momenti, palīdzot cilvēkiem piedāvāt aizvien ērtākus, pieejamākus un ātrākus veidus kā labāk sameklēt tiem vajadzīgo informāciju un pakalpojumus. Vienlaicīgi, arī patērētāju prasības kļūst aizvien augstākas; tie cer visu sagaidīt tagad un tulīt. Cilvēki jau ir aizmirsuši kā bija agrāk – kad nebija tādu iespēju kaut ko iemācīties, izdarīt, vai nopirkt tieši tajā brīdī, kad ir radusies tāda vēlme.

Kā mēs varam uzlabot savās mārketinga stratēģijas un Google meklētāja rezultātus ar jaunāko Mikro-Momentu pētījumiem?

Kā jau iepriekš tika minēts – pateicoties mikro-momentu attīstībai Google meklētājā – cilvēki cer visu sagaidīt tagad un tulīt. Lietotājs sāk uztvert par pašsaprotamu to, ka gandrīz vai jebkura vēlme var tikt realizēta tikai ar dažiem pieskārieniem uz telefona ekrāna vai dažiem klikšķiem pie datora. Taču cilvēku daba ir nemainīga – mēs vienmēr vēlēsimies ko vairāk, labāk un ātrāk. Tālākajā rakstā esam apkopojuši trīs jaunas cilvēku uzvedības iezīmes, kas šobrīd sāk izkristalizēties, pateicoties nesen veiktajiem Google meklētāja datiem.

1. “Labi informēts” patērētājs.

Vai Jūs atceraties pēdējo reizi, kad jūs sniedzāties pēc sava telefona, lai atrastu atbildi uz kādu jautājumu vai labu padomu lēmumam, kuru tieši tajā brīdī vēlējāties pieņemt? Tas varēja būt kaut kas ļoti nopietns un svarīgs, kā, piemēram jaunas mājas vai auto iegāde, vai arī Jūs, iespējams, meklējāt ceļojumu ieteikumus savam divu nedēļu atvaļinājumam. Tai pat laikā, citi cilvēki meklēja ko pavisam citu; iespējams, tas bija daudz konkrētāks un specifiskāks meklējums, piemēram, senlaicīgs durvju rokturis, recepte brīvdabā pagatavojamām veģetāriešu vakariņām, vai arī to zeķu zīmols, kurās vismazāk svīst.

Cilvēki mūsdienās vēlās būt informēti un pat iedrošināti veikti pareizās izvēles! Nav svarīgi cik tās ir lielas vai mazas – vairums cilvēku šobrīd sniedzas pēc telefona, lai rastu pareizāko un labāko ieteikumu jebkura lēmuma pieņemšanā. To visu iespējams novērot Google datos! Pēdējo divu gadu laikā meklējumi pēc “labākais” ir pieauguši par 80%. Es atkārtošos – tas nav tikai lielu lēmumu pieņemšanā! Iemesls tam ir ļoti vienkāršs – cilvēki sniedzas pēc saviem telefoniem, lai tiktu pēc labākajiem padomiem ne tamdēļ, ka viņi nebūtu spējīgi pieņemt patstāvīgus lēmumus, bet gan tamdēļ, ka viņiem IR tāda iespēja! Piemēram, zobu biršu meklējumi mobilajās ierīcēs ir pieauguši par 80%, taču “labākās zobubirstes” meklējumi ir pieauguši par 100%. Agrāk, kad mūsu telefoni nebija tik piemēroti interneta lietošanai, cilvēkiem nācās veikt meklējumus datorā, tas bija sarežģīti un cilvēki paļāvās uz rezultātiem krietni mazāk.

2. “Manā atrašanās vietā”, “Šeit” patērētājs.

Cilvēki gaida, ka viņu meklējumu rezultāti būs maksimāli atbilstoši vajadzībām – ņemot vērā to, ka šīs viedierīces zina viņu atrašanās vietu. Piemēram, pāris gadus atpakaļ, ja cilvēks meklēja sushi restorānu, meklējums bieži sastāvēja no frāzēm, kurās ietilpa restorāna nosaukums, tā atrašanās vieta, ZIP kods, un pat “manā apkārtnē”. Tagad cilvēki sagaida adekvātu piedāvājumu pat tad, ja viņi Google meklētējā uzraksta tikai vienu vārdu “Sushi”.

Tieši to pašu cilvēki arī sagaida no apmeklētajām mājaslapām un lietojumprogrammām. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, mobilo telefonu lietotāji krietni vairāk vēlās veikt pirkumus tieši no tiem uzņēmumiem, kuru mobilo telefonu mājaslapas un lietojumprogrammas pielāgo informāciju to apmeklētāju atrašanās vietai. Tagad cilvēki uzskata par pašsaprotamu, ka viņu viedtelefons zinās viņu atrašanās vietu.

3. “Šeit un Tagad” patērētājs.

Vai Jums ir kādreiz nācies steidzami pirkt kino biļeti pēdējā minūtē? Veikt rezervāciju restorānā? Vai arī ātri sameklēt tuvāko aptieku? Tagad cilvēki pirmām kārtām sniedzas pēc saviem telefoniem, ar kuru palīdzību viņi cer “šeit un tagad” rast risinājumu situācijai, iegādāties steidzamas lietas un/vai pakalpojumus, vai pieņemt kādus steidzamus lēmumus. Google dati norāda, ka ar katru dienu cilvēki aizvien vairāk un vairāk sāk paļauties uz saviem telefoniem, lai tie palīdzētu viņiem realizēt tikko prātā ienākušus lēmumus. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, dati liecina, ka 50% cilvēku vēlās kaut ko iegādāties uzreiz, izmantojot savas viedierīces.

Plānojot uz nākotni

Mikro-momentu novērojumi ir dati, uz kuriem mēs šobrīd varam paļauties un plānot savu nākotnes mārketinga stratēģiju. Cilvēki turpinās meklēt internetā un cerēs atrast aizvien labākus un ērtākus veidus kā atrast meklēto. Tie vēlēsies, lai meklēšana internetā ir vairāk personiska un pielāgota tieši viņiem; tie vēlēsies, lai viss notiek aizvien ātrāk. Kamēr šīs vēlmes turpinās augt, pieaugs arī mārketinga jomas speciālistu prasības (un iespējas).

Top Media ir sertficēts Google partneris un Premier Badge īpašnieks, kas piedāvā maksas reklāmas iespējas Google Adwords, DoubleClick, kā arī datu analītikas iespējas Google Analytics un citās platformās. Top Media spēs uzlabot Jūsu uzņēmuma rādītājus un ļaus ātrāk sasniegt vēlamos rezultātus! Ja vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam vietējā un starptautiskajā tirgū un vienmēr būt lietas kursā par Google jaunumiem, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem. Top Media – vienmēr soli priekšā konkurentiem!

20 views
bottom of page