top of page
  • Top Media

Mākslīgais intelekts raksta bloga rakstus - ChatGPT ēra

Mākslīgais intelekts (AI) ir kļuvis par spēcīgu rīku mārketingā, un 2023. gads prognozē vēl lielāku izaugsmi. Šobrīd mums ir iespēja automātiski ģenerēt rakstus, kas ir pietiekami labi, lai radītu interesi par tēmu un informētu lasītājus.


Šobrīd populārākais un apspriestākais rīks mārketingā ir ChatGPT. Šis rīks var ģenerēt tādas satura vienības kā bloga rakstus, produktu aprakstus, ziņojumus, reklāmu tekstus u.c. vien pāris sekunžu laikā.


Kāpēc ChatGPT un citi mākslīgā intelekta rīki ir tik populāri?


1. Ietaupa laiku satura radīšanā

AI teksta ģenerēšanas rīki var ietaupīt mārketinga speciālistiem daudz laika un līdzekļus. Tai skaitā, rīki spēj apstrādāt lielus datu apjomus, radot personalizētu saturu, kas ir piemērots konkrētai auditorijai.


2. Personifikācija

Strauja mākslīgā intelekta izaugsme tiek prognozēta arī analītikas un datu uzskaites jomā. AI rīki spēj ātri izanalizēt un automātiski apstrādāt plašu datu apjomu, sniedzot daudz noderīgu informāciju par klientiem. Šī informācija palīdz mārketinga speciālistiem prognozēt patērētāju uzvedību, izmantot datus par klientu uzvedību un radīt individuālas reklāmas un piedāvājumus.


3. Automatizācija

Mākslīgā intelekta attīstība palīdz automatizēt vairākus mārketinga procesus, piemēram, kampaņu pārvaldību, datu analīzi, e-pasta un sociālo mediju komunikāciju, atbildot uz klientu jautājumiem un analizējot datus. Rīki var atbrīvot mārketinga speciālistus no rutīnas darbiem un ļauj viņiem koncentrēties uz stratēģiju.


Pēc augstāk minētajiem faktiem var šķist, ka mākslīgais intelekts drīzumā varētu atņemt mārketinga speciālistiem un satura autoriem darbu. Taču šis ir pārsteidzīgs apgalvojums. Neatkarīgi no ieguvumiem, mākslīgā intelekta rīkiem joprojām ir arī virkne trūkumu.

Daži no ChatGPT trūkumiem:


  • Neobjektivitāte: tāpat kā jebkurš mašīnmācīšanās modelis, arī ChatGPT ir tik objektīvs, cik objektīvi ir dati, par kuriem tas tiek apmācīts. Ja apmācības datos ir novirzes, tas parādīsies atbildēs.

  • Konteksta trūkums: dažreiz ChatGPT nespēj saprast jautājuma vai sarunas kontekstu, kā rezultātā var tikt sniegtas neatbilstošas vai bezjēdzīgas atbildes.

  • Veselā saprāta trūkums: ChatGPT nespēj saprast teikuma vai sarunas galveno nozīmi. Tas var atbildēt tikai, pamatojoties uz datiem, par kuriem tas ir apmācīts.

  • Emocijas: visa ChatGPT būtība ir balstīta uz datiem. Šis rīks nespēj saprast reālas cilvēku emocijas. Tāpēc jāņem vērā, ka sniegtās atbildes ne vienmēr korelēs ar cilvēku ekspektācijām.


Noslēgumā jāsaka, ka ChatGPT var būt spēcīgs rīks, ja to lieto pareizi, taču ir svarīgi apzināties tā ierobežojumus un iespējamās novirzes, lai no tā gūtu maksimālu labumu.


Tāpēc nesteidzieties atlaist savus teksta autorus. ChatGPT sniedz vērtīgas satura vadlīnijas un bāzi, bet bez reāla cilvēka, kas vēlreiz pārbaudītu un personalizētu uzrakstīto, pagaidām vēl neiztikt.






181 views
bottom of page