• Top Media

Kas ir PPC jeb “maksā par klikšķi” mārketings?

Ja interesējaties par PPC mārketingu, vēlaties iemācīties ko jaunu vai esat apņēmies to izmantot savā biznesā, taču nezināt, ar ko sākt – esat nonākuši īstajā vietā! Iepazīstināsim Jūs ar to, kas ir PPC mārketings un kā panākt, lai tas darbojas Jūsu labā.

PPC ir saīsinājums no vārdu salikuma “Pay-Per-Click” jeb “Maksā Par Klikšķi”. Šis ir digitālā mārketinga modelis, kurā reklāmdevēji maksā ik reizi, kā tiek uzklikšķināts uz kādu no viņu reklāmām. Tas ir veids, kā nopirkt savas lapas apmeklējumu tā vietā, lai šos apmeklējumus nopelnītu caur meklētājprogrammu organiskajiem rezultātiem.

Reklāma meklētājprogrammās ir viena no populārākajām PPC formām. Reklāmdevējiem tiek piedāvāta iespēja piedalīties izsolē. Izsoles pamatprincips ir šāds- jo lielāka likme  par klikšķi tiek solīta katram atslēgvārdam, jo augstākas reklāmas pozīcijas iespējams iegūt, kad tiek veikti meklējumi, kas ir relevanti reklāmdevēja biznesam.

Katru reizi, kad veiktais klikšķis aizved lietotāju uz mājaslapu, Jums ir jāveic neliels maksājums reklāmas platformao. Ja PPC mārketings strādā pareizi – cena par klikšķi ir niecīga, jo lapas apmeklējums bieži vien ir vērtīgāks. Piemēram, ja maksa par klikšķi ir 3 eiro, bet klikšķis rezultējas ar 300 eiro pirkumu, tad esat veicis veiksmīgu ieguldījumu.

Pasaulē darbojas vairākas atpazīstamas un populāras PPC mārketinga platformas. Šajā rakstā mēs apskatīsim četras populārākās un visaktīvāk izmantotās – Google Adwords, Yandex Direct, Bing Ads un Facebook Ads.


“GOOGLE ONLY LOVES YOU WHEN EVERYONE ELSE LOVE YOU FIRST”

Google Adwords

Google Adwords ir populārākā  PPC reklāmas platforma pasaulē. Adwords platforma ļauj uzņēmumiem veidot reklāmas, kas tiek rādītas ne tikai meklētājprogrammā, bet piedāvātas arī citos Google pakalpojumos. Pēc Search Engine Market Share datiem, 2016. gadā Google pārvaldīja 71,41% no kopējās globālās reklāmas kanālu tirgus daļas personālajos datoros un 94,61% mobilajās ierīces un planšetdatoros.

Maksa par klikšķi tiek noteikta pēc Jūsu atslēgvārda atbilstības, mājaslapas kvalitātes un “Quality Score”. “Quality Score” ir atzīme, ar kuru Google novērtē Jūsu PPC kampaņas no 1 līdz 10 ballēm. Atzīme ir atkarīga no atslēgvārdu, mājaslapas un reklāmas kvalitātes. Reklāmdevēji ar labākajiem QS rezultātiem saņem vairāk klikšķu un zemākas izmaksas.

Yandex Direct

Yandex Direct ir reklāmas platforma, kura paredzēta Krievijas un NVS valstu auditorijas sasniegšanai. Šajā meklētājprogrammā tāpat kā Google un Bing ir iespēja izvietot teksta un displeja reklāmas, kā arī ir iespējams veikt auditorijas atlasi pēc lietotāja atrašanās vietas, vecuma un dzimuma.

1997. gadā tika atklāta Yandex meklētājprogramma krievu valodā. Pēc Krievijas LIveinternet.ru datiem Yandex meklētājprogrammu salīdzinājumā ar citām meklētājprogrammu platformām izmanto:

  1. 58% Krievijas auditorijas;

  2. 38% Baltkrievijas auditorijas;

  3. 31% Ukrainas auditorijas;

  4. 24,5% Kazahstanas auditorijas;

  5. 7,25% Turcijas auditorijas.

Yahoo & Bing Ads

Bing platforma ļauj reklāmdevējiem piekļūt auditorijai, kura neizmanto Google. Bing platformā ir apvienota ar Yahoo un visas platformā veidotās reklāmas tiek rādītas abu meklētājprogrammu auditorijām.

Globalā mērogā Bing un Yahoo ir otrajā vietā aiz Google kā izmantotākās meklētājprogrammas. 2016. gadā Bing& Yahoo tīklu izmantoja 18,71% tirgus daļas personālajos datoros un 4,36% mobilajās ierīces un planšetdatoros.

Bing platformā veidotajām reklāmām nereti ir zemākas atslēgvārdu un klikšķu izmaksas nekā Google, kas sniedz lielisku iepēju pābaudīt reklāmu un atslēgvārdu kvalitāti  pirms to pārvietošanas uz Google Adwords.

Facebook Ads

Facebook ir pasaulē populārākāis sociālais tīkls, kā arī iecienītākā reklamēšanās platforma lielai daļai uzņēmumu. Šī reklāmas kanāla lielākais pluss ir spēja īpaši rūpīgi veikt mērķauditoras atlasi.

Facebook ir iespējams veikt detalizētu mērķauditorijas atlasi pēc dzimuma, vecuma, atrašanās vietas un lietotāja interesēm.

Sociālo tīklu platformā Facebook novērots zemāks CTR (Click-Throught Rate) salīdzinājumā ar Google, Bing vai Yandex, jo lietotāji tajā nav ieradušies, lai meklētu produktus, taču pēc Digital Marketer datiem Facebook ģenerē visvairāk konversiju (produktu pārdošanu, anketu aizpildi, reģistrācijas) attiecībā pret citiem iepriekš minētajiem PPC kanāliem.

“LET YOUR PPC ACCOUNT DO THE WORK – SO YOU DON’T HAVE TO”

Top Media piedāvā PPC mārketinga un reklāmas iespējas visos četros populārākajos PPC kanālos – Google Adwords, Yandex, Bing un Facebook. Mājaslapas optimizācija, kvalitatīvas reklāmas, piemērotu atslēgvārdu atlase un regulāra reklāmas kontu optimizācija spēj uzlabot Quality Score rādītājus, ļaujot ātrāk sasniegt vēlamās pozīcijas organiskajos un PPC (pay-per-click) rezultātos. Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam vietējā un starptautiskajā tirgū, droši sazinieties ar mums un piesakieties konsultācijai ar nozares speciālistiem.

Avoti: Wordstream, Entrepreneur, Digital Marketer, LiveInternet.ruSearch Engine Market Share

#maksaparklikšķi #PPC #reklāmainternetā

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.