• Top Media

Kā piesaistīt patērētāju – pētnieku?

Updated: Mar 23

Mūsdienu patērētājs kļuvis nepacietīgs un tam patīk iegūt papildus informāciju pirms izdarīt pirkumu, tas nu ir skaidrs. Bet rodas jautājums: kā pievērst šī patērētāja – pētnieka uzmanību, kas savas dienas vada rokoties interneta informācijas dzīlēs?

Kas ir patērētājs – pētnieks?

Iedomājaties situāciju: Paziņa Jūs uzaicina vakariņās. Pirms spējat ieteikt kādu patīkamu restorānu, saruna sākās – Es izpētīju, izlasīju atsauksmes, salīdzināju cenas… Īsāk sakot – ir savākta informācija par konkrētām vietām kā rezultātā izvēlēta atbilstošākā.

Šodienas patērētāji izmanto meklētājprogrammas, lai optimizētu savas izvēles un pasargātu sevi no nepatīkamiem pārpratumiem.

Mūsdienu informācijas nebeidzamajā plūsmā viens no galvenajiem uzdevumiem ir nepazust starp konkurentiem. Patērētājiem, kam patīk pirms lēmuma pieņemšanas veikt informācijas izpēti, nepieciešama informācija ne tikai no paša uzņēmuma, bet arī no citiem auditorijas pārstāvjiem – atsauksmes, blogi, video apraksti. Visi šie satura veidi var būtiski ietekmēt lēmumu – pirkt vai nepirkt.

Kāpēc patērētāji vāc informāciju?

Tas palīdz justies priecīgam. ‘Patīkams satraukums’ par to, kas gaidāms ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cilvēki veic plašu izpēti. Google veiktajā pētījumā, kurā tika pētīta šī tipa patērētāju uzvedība, ne reizi vien tas tika minēts kā iemesls. To var salīdzināt ar filmas ieskata noskatīšanos – tāds patīkams satraukums par to, kas gaidāms.


Tas palīdz justies pārliecinātam un plānot laiku. Laiks ir dārgs resurss, ko neviens nevēlas izniekot. Iepriekš pārliecinoties un ievācot informāciju – ‘cik tālu‘ vai ‘cik ilgi‘, tas ļauj saprast cik laika jāieplāno. Interesanti, ka pēdējo divu gadu laikā meklējumu skaits ‘gaidīšanas laiks (wait times)’ pieaudzis par 120%. Tas nozīmē, ka cilvēki ar vien vairāk plāno laiku un interesējās par dažādām iespējām.


Tas palīdz veidot vislabāko pieredzi. Lielākā daļa cilvēku baidās no sliktas pieredzes un vilšanās, tieši šī iemesla dēļ tie veic izpēti. Un ja pieejama plaša informācija, kāpēc gan sev nenodrošināt patīkamus brīžus un aiztaupīt nepatīkamus? Protams, nereti pieejams tikai viena veida viedoklis ( vai tieši pretēji – pilnīgi atšķirīgi viedokļi), kas var radīt neizpratni un tikai sarežģīt lēmumu pieņemšanu.

Ko darīt mārketinga komandai?

Galvenais, kas mārketinga komandai ir jāizdara, lai piesaistu patērētāju, kam patīk ievākt informāciju – piedāvāt tam informāciju. Skan vienkārši? Tā ir. Protams, ir dažādi satura veidi kā šo informāciju pasniegt.


Plaši produktu apraksti – vislabāk video formātā. Stāstiet par savu produktu, parādiet tā īpašības, priekšrocības. Dodiet patērētājiem informāciju, ko viņi meklē.


Aiciniet izteikt vērtējumu. Pastāvīgos klientus vai ik vienu, kas izmantojis jūsu pakalpojumu, aiciniet atstāt vērtējumu vai atsauksmi. Citu lietotāju viedoklis, tiem, kas ievāc informāciju ir būtisks.


Padariet procesu vienkāršāku. Sniedziet informāciju kā ērtāk izmantot jūsu produktu, plānot budžetu, laiku. Dariet visu iespējamo, lai nodrošinātu vislabāko, ātrāko un ērtāko pieredzi, izmantojot jūsu produktu vai pakalpojumu.


Īsāk sakot, padariet informācijas vākšanas procesu ērtu, informāciju – saprotamu un pieejamu, tieši tas piesaistīs steidzīgo un zinātkāro patērētāju – pētnieku.

Tiem, kas nodarbojas ar produktu eksportu – jāatcerās, kultūras un patērētāji ir dažādi. Tāpēc šī informācija ir jāpielāgo konkrētai auditorijai (ne tikai saprotamā valodā), nodrošinot, lai viss tiktu atbilstoši uztverts.


Ja Jums nepieciešama profesionāla digitālā mārketinga aģentūra – Top Media ir īstā izvēle!  Sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos digitālos risinājumus.

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.