• Top Media

Kā izmērīt Facebook ROI?

Pagājušajā gadā, Facebook izmantoja vidēji 1,3 miljardi aktīvu lietotāju, no kuriem 85 % bija ārpus ASV un Kanādas. Šīs ir izmantotākais sociālais tīkls pasaulē, tādēļ lielisks instruments, ko iekļaut mārketinga komunikācijā, lai sasniegtu lielāku auditoriju un veidotu zīmola tēlu. Tomēr ir svarīgi sekot līdzi tam, kādus rezultātus sniedz šī platforma – to var izdarīt izmērot ROI.

Kas ir ROI? ROI (return on investment) jeb ienākumi no investīcijām ir aprēķins iegūtajai peļņai no katra veiktā ieguldījuma. Piemēram, jūsu iztērētais budžets ir 1000$ un iegūti 8 jauni klienti. Tas nozīmē, ka cena par katru jauno klientu ir 125$.

Ne vienmēr iespējams ātri un rezultatīvi izmērīt sociālo tīklu pienesumu zīmola komunikācijai. Tomēr, ROI ir iespējams izmērīt un to pat ir ieteicams darīt, lai novērtētu sasniegtos rezultātus.

Ir 3 virzieni kā novērtēt sociālo tīklu ROI:

1. Sasniegtā auditorija

ROI sastāv no 2 pamata elementiem – investīcijas un ienākumi. Sākumā jādefinē ‘ienākumi’. Ja Jūsu mērķis ir palielināt zīmola atpazīstamību un sasniegt lielāku auditoriju, tad ienākumi mērāmi kā jauni lapas sekotāji. Bet gadījumā, ja vēlaties uzlabot uzņēmuma tēlu un komunikāciju – par sasniedzamo mērķi var uzstādīt lielāku skaitu ‘patīk’ ierakstiem.

Pamata datiem līdzi sekot iespējams Facebook Insights rīkā, kas pieejams Facebook business lapā. Tajā iespējams sekot līdzi tādiem mērījumiem kā:

  1. Jaunie sekotāji;

  2. Aktīvie sekotāji;

  3. ‘Patīk’ (likes);

  4. Ieraksti, ar kuriem dalās;

  5. Komentāri

Nākamais solis – saprast savus ieguldījumus. Tātad, jāpārvērš rezultāti naudas izteiksmē. Viens variants ir noskaidrot, cik Jums izmaksā viens ‘patīk’ ierakstam. Piemēram, ja ierakstu reklamēšanai (boost) tērējat 5$ un šī kampaņa ir ieguvusi 150 patīk (Facebook Insights uzrāda, kuri rezultāti sasniegti organiski, kuri – par maksu), tad 5$ jāizdala ar 150, iegūstot 0.03$ par vienu ‘patīk’.

Protams, šie rezultāti neuzrāda ieguldīto darbu, idejas un sagatavošanas procesu, tikai to cik naudas ieguldīts un kas par šo summu iegūts.

2. Datu plūsma

Neviens nevēlas pasīvos sekotājus, tos jāpārvērš aktīvos pircējos. Virtuālajā pasaulē tas nozīmē – aizvest tos no Facebook lapas uz mājaslapu un aicināt izdarīt pirkumu. Ja līdz šim neesat mērījuši cik lielu datplūsmu uz mājaslapu nodrošina Facebook – ir īstais laiks to sākt darīt.

Šādiem mērījumiem vislabāk izmantot Google Analytics. Izmantojot šo rīku, iespējams noskaidrot, cik apmeklētāji ieradušies mājaslapā, par starta punktu izvēloties Facebook.

Līdzko ir noskaidrots cik unikālie lapas apmeklētāji nākuši no Facebook, iespējams izmērīt kādas izmaksas tas prasījis attiecībā pret izmaksām.

Izmaksās jāiekļauj:

  1. Laiks – cik laika nepieciešams lai sagatavotu ierakstu? Cik daudz laika ieguldīja dizaineri, satura speciālisti, radošā komanda?

  2. Reklāmas izmaksas – cik naudas ieguldītas reklāmās jeb ierakstu reklamēšanā (boost)?

  3. Rīki – kādi rīki tiek izmantoti (kameras, gaismas, programmatūras) un kādas ir to izmaksas?

3. Reklāmguvumi

Lai veiksmīgāk izmērītu ieguvumus, jāizvēlās reklāmguvumi, kas atbilst Jūsu mērķiem. Vai Jūs vēlaties, lai auditorija piesakās jaunumu e-pastiem, nopērk jūsu produktus vai lejupielādē e-gramatu? Līdz ko esat izvēlējušies, kas ir sasniedzamais mērķis, ir laiks izmērīt rezultātus.

Mājas lapā nepieciešams ievietot kodu jeb rīku, kas seko līdzi norisēm mājaslapā. Šāda tipa rīks var izsekot:

  1. Cik ilgu laiku apmeklētāji pavada šajā lapā;

  2. Kādas lapas tie apskata;

  3. Ko tie lejupielādē;

  4. Kādus pirkumus tie izdara;

Ir vairāki varianti rīkiem, kas izseko šīs darbības. Google Analytics URL izsekošanas rīks, kas ļauj noteikt vai Facebook ietekmējis audutorijas nonākšanu lapā. Arī Facebook platformai ir šāda tipa rīks vai Pixel, kas uzrāda darbības, kas veiktas mājaslapā, saistībā ar Facebook.

Sākumā ROI aprēķināšana var šķist kā sarežģīts uzdevums, taču līdz ko šī sistēma ir apgūta, šie mērījumi kļūst par noderīgu ikdienas darbību rezultātu uzlabošanai.

Ja arī Jūs vēlaties nodrošināt pārliecinošus rezultātus savam uzņēmumam vietējā un starptautiskajā tirgū, uzzināt savus ieguvumus no Facebook un citām sociālajām platformām, sazinieties ar musu komandu un kopīgi atradīsim Jums atbilstošos risinājumus.

Avots: Forbes

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.