top of page
  • Writer's pictureTop Media

Facebook reklāmas un platformas jaunumi

Facebook platforma piedāvā plašas iespējas gan tiem, kas vēlas komunicēt ar draugiem, paziņām un līdzīgi domājošajiem, gan tiem, kas vēlas attīstīt biznesu un piesaistīt jaunus pircējus. Viens no veidiem kā piesaistīt jaunu auditoriju zīmolam ir izmantot plāšās Facebook Ads jeb reklāmu iespējas.

 

Facebook reklāmas (ads) vai iespēja palielināt sasniegto auditoriju (post boost)?

Kad tiek izveidota Facebook lapa un ievietoti ieraksti ziņu plūsmā, tiem automātiski parādās poga, kas piedāvā rādīt ierakstu augstāk auditorijas ziņu plūsmā (boost post). Šī funkcija nodrošina ieraksta parādīšu plašākai, reklāmdevēja izvēlētai auditorijai. Tas ir ērts īstermiņa risinājums kā sasniegt plašāku auditoriju, tomēr šī iespēja būtiski atšķirās no reklāmām, ko iespējams ievietot platformā.

Reklāmas no parastā Facebook ziņu plūsmas satura iespējams atšķirt vizuāli – zem lapas nosaukuma redzams teksts ‘Apmaksāta reklāma (sponsored)’. Un ne tikai – visas reklāmu priekšrocības slēpjas auditorijas atlases un biznesa mērķu izpildes iespējās.

Facebook reklāmas piedāvā atlasīt auditoriju pēc dažādiem parametriem:

  1. Demogrāfija (vecums, dzimums, attiecību status, izglītība u.c.),

  2. Atrašanās vieta,

  3. Intereses,

  4. Paradumi (pirkšanas, satura patērēšanas paradumi).

Kā arī vietas, kur platformā iespējams parādīt reklāmas ir dažādas:

  1. Ziņu plūsma – reklāma parādas starp citiem ierakstiem ziņu plūsmā,

  2. Kolonna labajā pusē – reklāma redzama starp citām reklāmām labajā malā,

  3. Starp ieteiktajiem video, videoklipu plūsmā,

  4. Marketplace – jeb tiešsaistes veikalā, kurā iespējams pirkt un pārdot dažādas preces.

Reklāmu novietojums

Vairāk par Facebook reklāmu novietojumu un priekšrocībām lasi – Facebook reklāmas.

 

Reklāmu A/B testēšana

Šopavasar jaunas iespējas Facebook komanda pievienojusi reklāmu A/B testēšanas funkcijai. Jau iepriekš bija iespēja salīdzināt dažādus reklāmu variantus – vizuāļus, formātus, virsrakstus u.c. Jauninājumi tagad atbalstīs testēšanu, pamatojoties uz iesaistīšanās mērķi. Tas nozīmē, ka būs iespējams testēt kāda iesaiste ir efektīvāka mērķu sasniegšanai. Kā arī tagad būs iespējams dublēt testus, kamēr tie darbojas – tas atvieglos kontu pārvaldītājiem kopēt informāciju par testu, lai veidotu jaunus vai lai uzlabotu jau esošos. Vairāk lasi te. 

 

Mērķauditorijas atlases funkcija

Skumja ziņa tiem, kas jau izmanto Facebook ierakstu reklamēšanas un reklāmu iespējas – funkcija, kas uzrāda mērķauditorijas sasniegšanas aprēķinus, vairs nav pieejama. Jau marta beigās Facebook brīdināja par pārmaiņām, kas sagaida auditorijas atases iespējas un nu šīs pārmaiņas skārušas arī tos, kas Latvijā izmanto Facebook reklāmas. Iepriekš, izvēloties auditoriju, kurai parādīt reklāmu, bija iespējams redzēt cik liela auditorija tiks sasniegta (audience reach) Tomēr, lai aizsargātu lietotāju datus, Facebook komanda izvēlejusies šo iespēja noņemt. Šobrīd nevienai kampaņai, kurās uzstādīta mērķauditorijas atlase ( Custom Audiences ), nebūs pieejami šāda tipa dati, bet Facebook pārstāvji sola meklēt risinājumu, kas aizsargātu lietotāju datus un sniegtu reklāmdevējiem nepieciešamo informāciju.

Šīs pārmaiņas veikt tika nolemts pēc Facebook skandāla, kad tika nopludināta lietotāju privāta informācija un tās ietekmēs ne vienu vien reklāmdevēju un aplikāciju ikdienu. Piemēram, sociālo mediju plānošanas rīks Hootsuite jau brīdinājis klientus, ka šīs iespējas noņemšana no Facebook platformas ietekmēs to darbības rezultātus – dati par lietotājiem, kas iepriekš bija pieejami, vairs nebūs pieejami.

Facbook komanda uzsver, ka lietotāju datu drošība ir to prioritāte, tādēļ tiek meklēti risinājumi, kas palīdzētu efektīvi strādāt gan reklāmdevējiem, gan ļautu lietotājiem justies droši par personas datu uzglabāšanu un apstrādi.

 

Tā kā Facebook ir visizmantotākais sociālais medijs pasaulē (to ik mēnesi izmanto vidēji 2.13 miljardus aktīvo lietotāju), tas var būt lielisks mārketinga instruments. Jāatgādina, ka Facebook pārstāvji šī gada laikā veic izmaiņas, kas ietekmēs ziņu plūsmas darbību, kas var ietekmēt mārketinga aktivitātes. Par izmaiņām lasi – jaunā Facebook ziņu plūsma un 4 veidi kā būt pamanāmam jaunajā ziņu plūsmā.

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot Facebook reklāmas iespējas un nepazust ziņu plūsmā,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus.

158 views

Recent Posts

See All
bottom of page