• Top Media

Facebook jaunā ziņu plūsma

Sākotnēji Facebook platforma tika veidota, lai atvieglotu komunikāciju starp tiem, kas ikdienā nevar būt līdzās. Tomēr laika gaitā Facebook ziņu plūsma (news feed) arvien vairāk sāka piepildīties ar dažādām reklāmām, paziņojumiem un jokiem, bet tuvāko draugu ziņas – pazuda informācijas virpulī. Facebook komanda ir ķērušies pie darba un sola, ka pavisam drīz ziņu plūsmā kā prioritārie būs redzami tuvāko draugu ieraksti.

Facebook izveidotājs Marks Zuckerbergs skaidro –


Kādas būs izmaiņas? Šobrīd tiek izmantoti dati, kas apkopo informāciju par to, cik cilvēku reaģē un komentē konkrētu ierakstu, tā nodrošinot augstāku pozīciju ziņu plūsmā. Pēc jauninājumu ieviešanas, prioritāri būs ieraksti, kas raisa jēgpilnas sarunas un interakciju starp draugiem. Piemēram, kāds no Jūsu draugiem lūdz padomu vai ieteikumu par konkrētu tēmu un diskusijā iesaistās vairāki viņa draugi, tātad šis ieraksts izraisa vairāku cilvēku iesaisti un tiek parādīts augstāk arī Jūsu ziņu plūsmā.

Kā tas ietekmēs biznesa lapas un publisko saturu? Ar vien mazāk tiks rādīts publiskais saturs, tostarp video un cita veida ieraksti no biznesa lapām vai izklaides profiliem, tādēļ iespējama strauja skatījumu statistikas lejuplslīde. Protams, tas netiks pilnībā izslēgts no ziņu plūsmas, to pozīcija tiks noteikta pēc tā kā cilvēki reaģē un mijiedarbojas ar tiem. Tādēļ saturs, kas neveido sarunu vai saņem mazu skaitu reakciju, parādīsies ar vien zemāk.

Kas notiks ar mārketinga aktivitātēm? Viens konkrēts scenārijs vēl nav izveidots kā rīkoties tiem, kas Facebook ziņu plūsmu izmanto kā mārketinga instrumentu, skaidrs ir viens – nokļūt starp pirmajām ziņām būs arvien sarežģītāk. Speciālisti skaidro, ka panākumu atslēga būs satura veidošana, kas rosina sarunas.Par vienu no piemēriem minot tiešraides video, kuros auditorijai iespējams piedalīties diskusijā. Tomēr saturs, kas prasa vienkāršu komentāru rakstīšanu kā konkursi, kas prasa ierakstīt drauga vārdu, neparādīsies starp populārākajām ziņām, jo tie neveido sarunu.  Kā arī viens no risinājumiem būs Facebook reklāmu izmantošana. Protams, tas nav bezmaksas pakalpojums, toties nodrošina nokļūšanu auditorijas redzes lokā.


Lasi vairāk – MarketinglandFacebook Newsroom, Digiday

© 2020 Top Media. Visas tiesības rezervētas. Privātuma politika.