top of page
  • Writer's pictureTop Media

4 mīti par Facebook kā reklāmas platformu

Facebook ir ne tikai populārākais sociālais tīkls pasaulē, bet arī plaši izmantota reklāmas platforma. Facebook reklāmas izmanto lielākā daļa lielo uzņēmumu. Ne velti pēdējo gadu laikā ieņēmumi no Facebook reklāmām ir ievērojami palielinājušies. Tomēr, neņemot vērā plašo izmantojumu, digitālajā vidē izplatījušies dažādi mīti par platformas rezultatīvu lietojumu, kas ietekmē reklāmdevēju lēmumus un stratēģijas izveidi.


Facebook ieņēmumi no reklāmām 2009-2017. Avots:

 

1. mīts – Lielākā daļa reklāmdevēju izmanto Facebook reklāmas, lai palielinātu lapas sekotāju skaitu un auditorijas iesaisti.

Var šķist, ka izmantojot Facebook reklāmas, reklāmdevēji datplūsmu virza uz uzņēmuma lapu, lai palielinātu sekotāju skaitu, iesaisti vai sasniegtu maksimāli lielu auditoriju. Patiesībā lielākā daļa reklāmu, kas sastopamas Facebook vidē, ved uz uzņēmuma mājaslapu, nevis sociālā tīkla profilu. Šobrīd šis reklāmu veids ir populārākais digitālajā vidē, tomēr jāatceras, ka katra uzņēmuma mērķauditorija un tās sociālo tīklu lietošana paradumi ir atšķirīgi. Vairākos gadījumos ieteicams izmantot Facebook reklāmas atkārtotā mārketinga kampaņās, nevis tās uzreiz mērķēt lielai auditorijai.

 

2. mīts – Video ir populārākais formāts, tāpēc tajā tiek ieguldīts vislielākais budžets.

Lai gan pēdējo 3 gadu laikā video reklāmu, kas ievietotas Facebook platformā, budžets kopumā ir palielinājies par vairāk kā 150% , tas joprojām sastāda tikai apmēram 12% no kopējā budžeta. Facebook speciālisti ar vien vairāk aicina reklāmdevējus veidot video formāta saturu un reklāmas. Liela daļa tomēr izvēlas to nedarīt, jo tas prasa laika un materiālo resursu ieguldījumu. Šī ir lieliska iespēja apņēmīgajiem reklāmdevējiem izmantot pagaidām vēl ne pārāk aizņemto nišu un veidot video reklāmas Facebook platformai.


 

3. mīts – Jo vairāk reklāmdevēji izmanto Facebook reklāmas, jo straujāk palielinās CPC (Maksa par klikšķi).

Pārsvarā maksa par klikšķi (izņemot mobilo lietotņu un ierakstu iesaistes reklāmas) palikusi relatīvi stabila. Tas nozīmē, ka plašais konkurentu skaits, pagaidām būtiski neietekmē CPC, bet tas nav garants, ka tā būs vienmēr. Jāņem vērā, ka CPC atšķiras ne tikai nozarēm, bet arī reklāmu tipiem. Vairāk par reklāmu tipiem lasi te. 

Diagrammā redzami vidējie CPC, kas sadalīti pa nozarēm, bet jāatceras, ka šie dati ir par visu pasauli un visiem reklāmas veidiem. Vairāk te. 

 

4.mīts – Jo biežāk ievietoti ieraksti, jo augstāki auditorijas iesaistes rādītāji.

Šis mīts attiecināms gan uz organiskajiem ierakstu rezultātiem, gan uz maksas ierakstiem jeb ierakstu boost. Bieža ierakstu ievietošana nenozīmē, ka tiks iesaistīta lielāka auditorija un sasniegti labāki rezultāti. Pētījumi liecina, ka pārāk bieža ierakstu veikšana samazina iesaistes rādītājus, īpaši tām lapām, kurām ir neliels sekotāju skaits. Piemēram, lapām, kurām ir mazāk kā 10’000 sekotāju un vidēji 60 ierakstu mēnesī, saņem par 60% mazāk lapas skatījumu un auditorijas iesaisti kā tās, kuras ierakstu veic vien 5 – 10 reizes mēnesī. Speciālisti iesaka nepiesārņot mērķauditorijas ziņu plūsmu, bet gan pārdomāt kāds saturs ir nepieciešams. Šī ir situācija, kad kvalitāte noteikti ir svarīgāka par kvantitāti.

 

[vc_column][vc_column_text]Facebook ir efektīvs mārketinga instruments,  ko ik dienas izmanto vidēji 1,7 miljardi lietotāju. Esiet īstajā laikā un vietā – tur, kur ir jūsu mērķauditorija. Izveidojot uzņēmuma biznesa profilu – veiciniet komunikāciju ar mērķauditoriju, bet Facebook reklāmas iespējas, lai popularizētu zīmolu un aktuālos piedāvājumus.[/vc_column_text][vc_btn title=”Facebook reklāmas piedāvājums ” style=”classic” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Ffacebook-ads%2F|||”][/vc_column]

 

Ja arī Jūs vēlaties efektīvi izmantot plašās sociālo tīklu iespējas,  sazinieties ar mūsu komandu un kopīgiem spēkiem atradīsim Jums atbilstošākos risinājumus. Lai uzzinātu aktuālāko informāciju par nozares jaunumiem, piesakies Top Media jaunumu ziņojumiem!

[vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Sazināties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:http%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fkontakti|||”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_btn title=”Pieteikties!” shape=”square” color=”sky” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Ftopmedia.lv%2Fpiesakies-jaunumiem%2F|||”]

61 views

Recent Posts

See All
bottom of page