top of page
  • Writer's pictureTop Media

3 patērētāju tipi digitālajā vidē

Jauna patērētāju paaudze ir pārņēmusi digitālo vidi. To galvenais rīks ir viedtārunis, kuru izmantojot, tie sasniedz  informāciju jebkurā vietā, laikā vai formātā. Šo patērētāju prasības ir augstas un specifiskas. Arī mārketinga speciālistiem krietni vien jānopūlās, lai piekļūtu šai auditorijai un sniegtu tiem atbilstošu saturu.

Šobrīd digitālajā vidē dominē 3 jaunākie patērētāju tipi:

 


Zinātkārais

  1. Meklējumu ar tekstu ‘best …‘ (labākais) biežums palielinājies par 80%

  2. Pircēji, pirms pirkuma izdarīšanas, veic produkta smalku izpēti

  3. Neviens lēmums nav maznozīmīgs

Mūdienu patērētāji ir kļuvuši par izpētes ekspertiem. Atsauksmes, blogi un video par produktiem ir viegli un plaši pieejami visām gaumēm un vajadzībām. Pēdējo divu gadu laikā meklējumu, kas satur jēdzienu ‘best…’ jeb labāko risinājumu, skaits palielinājies par 80%. Neviens lēmums vairs nav straujš un nepārdomāts, visas iespējas un varianti tiek sīki un smalki izpētīti, īpaši, ja produkta iegāde notiek internetā.

Arī pirms došanās uz veikalu, cilvēki nereti veic nepieciešamo preču izpēti, lai zinātu, ko iegādāties. Interesanti, ka pat tādu šķietami maznozīmīgu preču kā lietussargu izpēte ir pieaugusi par 140%, bet labākās zobu birstes meklējumi auguši par 100%.

Lai komunicētu ar šo patērētāju tipu, ieteicams veidot plašus produkta/pakalpojuma aprakstus, bloga ierakstus vai pat piesaistīt atpazīstamas personības (Influencer marketing), kas izmēģina produktu un sniedz atsauksmes. Galvenais mērķis – sniegt pēc iespējas vairāk informācijas.

 


Uzstājīgais

  1. Augstu novērtē personalizētu saturu

  2. Meklējumu ar tekstu ‘… for me’ (priekš manis) skaits palielinājies par 60%

  3. Meklējumos izmanto specifisku informāciju

Patērētāji šobrīd augstu novērtē saturu, kas pielāgots viņu interesēm. Uzstājīgais patērētāju tips īpaši pievērš uzmanību vai tam piedāvātais saturs ir atbilstošs tā interesēm, vajadzībām un ideālā gadījumā – radīts tieši viņam. Šī tipa pārstāvji nereti meklē specifisku informāciju vai meklē saturu, kurā iekļauti risināju tieši viņam – meklējumu  ‘… for me’ (priekš manis) skaits palielinājies par 60% pēdējo divu gadu laikā. Komunicējot ar šo patērētāju tipu, uzmanība jāpievērš detalizētai auditorijas izpētei un satura pielāgošanai, lai veidotu maksimāli personalizētu saturu.

 


Nepacietīgais

  1. 75% viedtālruņu īpašnieku, meklē informāciju par pirmo problēmu risinājumu

  2. Meklējumu ar tekstu ‘Open now’ (atvērts tagad) palielinājies par 300%

  3. Meklējumu ar tekstu ‘How long…’ (cik ilgi) ‘palielinājies par 120%

Viedtālruņu plašo iespēju ietekmē, ir radies trešais patērētāju tips – nepacietīgais. Svarīgi ir rast risinājumus šeit un tagad, pretēji zinātkārajam, tam nepieciešams labākais risinājums uzreiz, nevis pēc laikietilpīga izpētes procesa.

Ļoti populāri ir kļuvuši meklējumi, kas iekļauj informāciju par to, kas šobrīd ir atvērts, šo meklējumu skaits palielinājies par 300%.

Lai uzrunātu šo auditoriju jāatcerās, ka tiem neinteresē apjomīga informācija, bet gan ātri un ērti sasniedzami risinājumi. Labi strādā komunikācija, kurā iekļauta darbība, piemēram, ‘Pērc tagad!’, ‘Iegādājies šeit’ utml.

 

Protams, ka ne visi patērētāji atbilst šiem 3 tipiem, iespējams, ka kādam piemīt visas īpašības, bet kādam – neviena. Tomēr, ir vērts apzināties kādu komunikācijas veidus ir  vēlams iekļaut mārketinga stratēģijā.

 Ja arī Jūs turpmākajā darbībā vēlaties veidot veiksmīgu mārketinga stratēģiju, sazinieties ar mūsu komandu un kopīgi atradīsim Jums atbilstošāko risinājumu.

167 views
bottom of page